בתחילת החודש לרגע אחד היה נדמה שאפשר לנשום לרווחה, כאשר ארגון חמאס הודיע על "הסכמתו" לעסקת חטופים והפסקת אש מול ישראל. תושבי עזה חגגו ברחובות ואפילו בקרב הישראלים הקוראים לעסקה נרשמה תקווה מהירה. אלא שבחלוף השעות התברר כי התמונה שונה, לאחר שהתגלה שההסכם עליו חתם חמאס לא זהה לזה שישראל אישרה. 

נורמליזציה עם סעודיה? לפי האמריקאים הכדור במגרש של ישראל
אחרי גרמניה: מדינה נוספת בצעד דרסטי נגד תומכי חמאס

כעת, חושפת רשת CNN מה קרה מאחורי הקלעים באותם ימים דרמטים: על פי הדיווח, מצרים שינתה את פרטי העסקה שהוגשה לארגון הטרור חמאס, לאחר שזו נחתמה מצידה של ישראל. עוד דווח כי המהלך הוביל לכעס גדול בקרב ישראל, ארה"ב וקטר נגד המצרים, ואחד הגורמים אף טען המצרים "הוליכו את כולנו שולל". ראש ה-CIA ביל ברנס, היה "נבוך", נמסר בדיווח. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גדוד 202 בצוות קרב חטיבת הצנחנים. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, צויין כי ברנס שפועל רבות בניסיון להוביל לביצוע עסקה ונחשב לאדם רגוע יחסית, היה כעוס במיוחד לאחר ששמע על ההתערבות המצרית מאחורי גבו. "הוא כמעט התפוצץ מזעם", אמר גורם אמריקאי לרשת CNN.

שלושה מקורות שונים חשפו בפני הרשת האמריקאית כי מי האדם ששינה את פרטי העסקה הוא אחמד עבד אל חאלק, סגנו של ראש המודיעין המצרי. לפי הדיווח, אל חאלק העביר לישראל מסר אחד, ולחמאס מסר שונה.

בנימין נתניהו, עבד אל־פתאח א־סיסי (צילום: מרק ישראל סלם,רויטרס)
בנימין נתניהו, עבד אל־פתאח א־סיסי (צילום: מרק ישראל סלם,רויטרס)

"כל הצדדים המעורבים במשא ומתן התנהלו תחת הנחה שמצרים העבירה לחמאס את אותו מתווה שישראל חתמה עליו", אמר אחד הגורמים. "במקום זאת, המצרים יצרו מראית עין לפיה הפערים קטנים מאשר הם במציאות".