פרסום ראשון: פעילים מתנועת צו 9, בני משפחות חטופים, בני משפחות שכולות, משפחות של מפונים מהצפון ולוחמים בעבר ובהווה השתתפו בלילה (בין שלישי לרביעי) בכנס הפעילים של התנועה, שהתקיים במבשרת ציון לאחר שבוע בו נעצרה חסימת המשאיות. הפעילים דנו כיצד ניתן לבצע את חסימת המשאיות כדי להביא לשחרורם של החטופות והחטופים, ולוחמי המילואים סיפרו על מציאת הסיוע ההומניטרי במנהרות הטרור של חמאס.

"מצרים הוליכה אותנו שולל"; "ראש ה-CIA היה נבוך": הדרמה מאחורי המגעים לעסקה שנכשלה | הציטוטים המלאים
כפסע מ"הניצחון המוחלט"? בכירים אמריקאים: "רק כשליש מחמאס הושמד" | דיווח

צו 9 חוזרים לפעילות, הצהרה (צילום :צו 9)

עוד שוחחו על מטרות התנועה ואופי החסימה. בין המשתתפים היו רועי ברוך, אחיו של החטוף אוריאל ברוך, נגה אלפסי אחייניתה של החטופה מיה גורן ז"ל, יעל סבריגו אחיינית החטוף ליאור רודאיף ז"ל, נמרוד מאירוביץ בן דודו של אל"מ אסף חממי ז"ל, מח"ט דרום באוגדת עזה שיצא להילחם בשביעי לאוקטובר ונפל, ויואל קדיש דודו של רס"ן אור רן ז"ל, לוחם סיירת דובדבן שלחם ונפל בשביעי לאוקטובר.

הכינוס התקיים כשבוע לאחר שבעקבות התקריות האלימות נגד משאיות הסיוע, צו 9 הודיע לפעילים שהוא מקפיא את פעילותו עד להודעה חדשה לשם "היערכות מחודשת לחידוש הפעילות". כזכור, ביום הזיכרון האחרון התקיימה חסימה שכללה מאות פעילים שעצרו את הסיוע, ומאז החלו מספר תקריות אלימות, חלקן נגד אנשי כוחות הביטחון. בתגובה, החלו גינויים מהארץ ומהעולם לחסימות.

פירוק משאיות הסיוע ופיזורן על הכביש (צילום: אלירן יעיש)
פירוק משאיות הסיוע ופיזורן על הכביש (צילום: אלירן יעיש)

כאמור, לאחר הכנס בלילה הודיעו בתנועה כי בכוונתם לחזור לפעילות כבר בשבוע הקרוב: "אין לנו זמן לחכות. החמאס צועד על קיבתו וביכולתנו לעצור את הסיוע לאויב שניתן במתנה ללא כל תמורה, בעיצומה של מלחמה. הצעקה הזו זוכה לקונצנזוס אדיר בעם על כל גווניו. מחובתנו לעמוד כחומה בצורה נגד הסיוע לסינוואר".

בתום האירוע קיימו בני המשפחות הצהרה בה ציינו כי הם מתנגדים להעברת משאיות הסיוע. "ישראל מעבירה סיוע לארגון הטרור חמאס", אמרה נגה אלפסי, אחייניתה של מיה גורן ז"ל מקיבוץ ניר עוז שגופתה נחטפה לרצועה בשבעה באוקטובר.

"מי שמקבל ושולט בסיוע שולט גם ברצועה, ובסוף יקבע את גורל החטופים", הוסיפה יעל סבריגו, אחיינית החטוף ליאור רודאיף שלפני כשבועיים נודע כי הוא נהרג עוד במתקפה הקשה וגופתו מוחזקת ברצועה. 

תכולת משאית סיוע שרוקנה (צילום: צו 9)
תכולת משאית סיוע שרוקנה (צילום: צו 9)

ריקי ברוך, גיסתו של אוריאל ברוך שגופתו מוחזקת גם היא ברצועה, ציינה: "אנחנו צריכים לעצור את הסיוע לאויב, כי בזה אנחנו בעצם מחזקים את חמאס, ומחלישים את החיילים שלנו בשעת מלחמה". רועי ברוך, אחיו של אוריאל, סיכם: "אין שום היגיון בהכנסת סיוע לאויב שלנו בשעת מלחמה".

נמרוד מאירוביץ בן דודו של אל"מ אסף חממי ז"ל מח"ט דרומית באגודת עזה הוסיף וקרא: "אנחנו פה ברוח חזקה וקוראים לכל עם ישראל להצטרף אלינו לחסום את הסיוע ההומניטרי הזה. לא מעבירים שוקולד, שתייה מוגזת וחטיפים. בואו להצטרף.  ממחר כולם צו 9".