ח"כ עמית הלוי (הליכוד) הצטרף היום (רביעי) לשורה של קולות בולטים בקואליציה שקוראים לשלטון צבאי והתנחלות מחודשת ברצועת עזה. בריאיון לאודי סגל וענת דוידוב ב-103FM אמר כי "התוכנית חייבת להיות שליטה במרחב, אחרת אנחנו מכינים את הטבח הבא. אני גם תומך בהתיישבות, אבל אניח לזה כרגע".

תוכנית בן גביר ליום שאחרי: "אשמח לגור בעזה אם יתאפשר"
רעידת אדמה מדינית: אירלנד, ספרד ונורבגיה הכירו במדינה פלסטינית

"אם נשלוט ברצועת עזה זה יבטיח שהטבח לא יקרה שוב עוד כמה שנים", התחייב והוסיף: "אנחנו רואים שהילדים שהיו בני חמש בהתנתקות - אנסו, טבחו וערפו ראשים בשבעה באוקטובר".

הלוי התחמק מעיסוק באחריות הממשלה למצב, והטיל את האשמה על הרמטכ"ל - הרצי הלוי. "אני לא אומר שלממשלה אין אחריות", התפתל ומייד חרץ "אמרתי את זה להרצי הלוי, 'אתם עושים תוכנית גרועה, אין שום סיכוי שהיא תביא ניצחון'. אין ניצחון בלי שליטה".

לדבריו, "הדרג המדיני אמר לרמטכ"ל להשמיד היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, הוא לא עושה כלום מזה. הוא נכשל. הרמטכ"ל אחראי על הביטחון, הוא צריך לקום בבוקר היום ואתמול, לשאול את עצמו למה התוכנית שהוא הביא, הוא ושאר האלופים שלו, למה התוכנית שלו נכשלת, למה אחרי שבעה חודשים אין גדוד אחד בחמאס שפורק, שהושמד".

עוד הרחיק הלוי וטען, כי הפעילות ברצועת עזה הייתה "נקודתית", על אף ההרס הרב שנגרם ברחבי הרצועה, וטענות ישראל כי אלפי מחבלים חוסלו. "אפשר היה להביס את חמאס בשלושה חודשים, אבל הוא בחר ללכת בדרך, בפעולות כירורגיות", אמר. "אני מכיר את התוכנית המבצעית מהיום הראשון, התוכנית המבצעית הזו, לא תמרון ולא כלום, אלו פעולות כירורגיות".

עמית הלוי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
עמית הלוי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בנוגע לאחריותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי עליו "לדרוש מהרמטכ"ל ומשר הביטחון לעשות חשבון נפש. אם אדם עושה חשבון נפש יש סיכוי שהוא יתקן", הוא סיכם. "הקבינט קבע יעד, השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, באים אנשים שזו המומחיות שלהם, התוכנית הזו, אין לי עניין בביקורת, יש לי עניין של תיקון".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm