נורבגיה, אירלנד וספרד הודיעו היום (רביעי) על הכרה במדינה פלסטינית. בעקבות כך, מחר מנכ"ל משרד החוץ, יעקב בליטשטיין, יעביר שיחת נזיפה לשגרירים של שלושת המדינות. השיחה תתקיים בפורמט מעניין: היא תהיה קולקטיבית, כאשר השלושה יזומנו ביחד, כקבוצה.

אחת מספקיות הנשק לישראל מצהירה: נציית לצווי המעצר נגד ישראל

ראש ממשלת אירלנד, סיימון האריס, כינס עם סגנו מסיבת עיתונאים, והצהיר רשמית על המהלך - שיכנס לתוקף עד סוף חודש מאי. ראש ממשלת נורבגיה, יונס גר סטיורה, מסר בהצהרה הבוקר כי "עלינו לשמור על האלטרנטיבה היחידה שנותנת פתרון מדיני לישראלים ולפלסטינים כאחד, שהיא שתי מדינות שחיות זו לצד זו בשלום ובביטחון", הוא הוסיף: "הכרה בפלסטין היא דרך לתמוך בכוחות המתונים שאיבדו את השפעתם בסכסוך הארוך והאכזרי הזה". בנוסף לשלוש המדינות הללו, סלובניה לא צפויה להצהיר על תמיכתה בטווח המיידי, אלא רק על כוונה להביע תמיכה.

לאחר הודעת ההרכה, שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע על החזרה מיידית של שגרירי ישראל באירלנד ובנורבגיה להתייעצות ואמר: "אני שולח היום מסר חד וברור - ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה ומסכנים את ביטחונה. אירלנד ונורבגיה מתכוונות לשלוח היום מסר לפלסטינים ולכל העולם: הטרור משתלם. אחרי שארגון הטרור חמאס ביצע את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, אחרי שביצע את פשעי המין המחרידים שראה העולם, מדינות אלו בחרו לתת פרס לחמאס ולאיראן ולהכיר במדינה פלסטינית".