בעקבות ההכרה ההולכת וגוברת במדינה פלסטינית, סקר מעריב שמתפרסם היום (שישי) קובע כי מעל שליש מהציבור הישראלי מעוניין להגיב בצורה חריפה ואף ליצור משבר ביחסים מול נורבגיה, אירלנד, ספרד ומדינות נוספות שיפעלו בצורה דומה.

הערכה בישראל: סבירות ממשית שהאג יורה על עצירת המלחמה
התרסקות המסוק של נשיא איראן: אלו תוצאות התחקיר הראשוני

על פי נתוני הסקר, 36% מהציבור השיבו כי יש ליצור משבר חריף ביחסים, בעוד 29% מעוניינים בתגובה מינורית ו־23% אומרים כי על ישראל להתעלם לחלוטין מהעניין. כמו כן, מתוך הסקר עולה כי המצביעים בקרב מצביעי הימין 53% רוצים לייצר משבר חריף מול אותן מדינות, בעוד רק 25% ממצביעי המרכז-שמאל רוצים ללכת להסלמה.

כזכור, שלושת השגרירים של נורבגיה, אירלנד וספרד הגיעו אתמול למשרד החוץ בירושלים, לאחר שזומנו על ידי שר החוץ ישראל כ"ץ לשיחת נזיפה קולקטיבית בעקבות ההכרה במדינה פלסטינית. במהלך השיחה נדרשו השגרירים לצפות בסרטון חטיפת התצפיתניות, שפורסם מוקדם יותר השבוע בהסכמת המשפחות.

שגרירי המדינות שהכירו במדינה פלסטיניות צופים בתיעוד התצפיתניות (צילום: מארק ישראל סלם)
שגרירי המדינות שהכירו במדינה פלסטיניות צופים בתיעוד התצפיתניות (צילום: מארק ישראל סלם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכוונתן של מדינות אירופאיות להכיר במדינה פלסטינית באופן חד צדדי ואמר כי "80% מהפלסטינים ביהודה ושומרון תומכים בטבח הנורא של 7 באוקטובר. לרוע הזה אסור לתת מדינה. זה פרס לטרור שלא יביא שלום - והוא גם לא יעצור אותנו מלנצח את החמאס".