שר האוצר בצלאל סמוטריץ' המשיך היום (שישי) להתעמת עם שר הביטחון יואב גלנט על דרישתו להקים ועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון, וביקש מרה"מ לקיים דיון על תקציב הביטחון  בישיבה הבאה של קבינט המדיני-ביטחוני. עם זאת, גורמים בסביבת גלנט טוענים כי אינו מתנגד להקמת ועדה. הוויכוח הוא למעשה - על מה מנדט הועדה תחקור. 

"זה לא פוליטיקה": השר סמוטריץ' בביקורת חריפה על השר גלנט
"האמון של נסראללה התערער, החיסול בסוריה השפיע על צמרת חיזבאללה"

סמוטריץ׳ כתב: "המלחמה הזו עולה הרבה מאוד כסף. סדר גודל של 250 מילארד ש"ח לפחות. והכסף הזה, שהילדים והנכדים והנינים שלנו ישלמו אותו עם ריבית, בא על חשבון דברים אחרים. למרבה הצער, צה"ל ומשרד הביטחון מסרבים בתוקף כבר שבעה חודשים להפיק לקחים מאירועי ה -7 לאוקטובר ומהמלחמה שאנחנו מנהלים מאז, ומתעקשים להפטיר כדאשתקד. מתעקשים להמשיך לעשות עוד מאותו הדבר ורק דורשים הרבה יותר כסף כדי לעשות את זה".

שר האוצר סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
שר האוצר סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

עוד המשיך שר האוצר לתקוף: "המערכת מתעקשת להמשיך להתנהל כמו מדינה בתוך מדינה, בלי שקיפות, בלי בקרה ובלי פיקוח, ובלי תהליכי התייעלות מנימאליים. השבוע קיימנו דיון בממשלה על תכנית סיוע לתושבי הצפון. הקצנו לזה מילארד ש"ח במזומן לשנה הזו והתחייבנו לעוד שלושה מהשנה הבאה, וזה לכאורה הרבה, אבל זה רחוק מלהספיק".

סמוטריץ נכנס למשרד האוצר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
סמוטריץ נכנס למשרד האוצר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

סמוטריץ' הוסיף: "עכשיו תחשבו כמה יכולנו לעשות למען תושבי הצפון ושיקום הצפון אם רק צה"ל היה עובד נכון ושקוף יותר ומתייעל השנה "רק" בשניים או שלושה אחוזים. כלומר 3-4 מילארד ש"ח. יזמתי מעטפת מילואימניקים נדיבה, אבל בין זה לבין בזבזנות יש מרחק גדול. הגישה היהירה הזו היא בלתי מתקבלת על הדעת".

יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

לסיכום, אמר חבר הקבינט: "אני לא נבהל מהמניפולציות האלה. אבל כדי שיהיה לנו ביטחון חייבים הפקת לקחים. זה דורש ענווה ופתיחות ויכולת שיח והקשבה, ואלה מצרכים שלמרבה הצער אין לראשי המערכת. וזה אחד הגורמים העיקריים למחדל הנורא של ה -7 לאוקטובר. עצוב שהלקח לא נלמד".