בית הדין בהאג פסק היום (שישי) כי "ישראל חייבת לעצור את המבצע הצבאי ברפיח" ולפתוח את המעבר למצרים. 13 מתוך 15 השופטים הצביעו בעד הצו נגד הפעולה ברפיח. 

לצו לעצירת המבצע ברפיח יש מספר משמעויות: כולן רעות לישראל
חשיפת בן כספית: הקלטות התובע בהאג עם משפחות חטופים נחשפות לראשונה | האזינו
פשיטת רגל מוסרית: העולם בוחר לדאוג להמשך קיומן של מפלצות חמאס

לאחר הפסיקה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שיחה דחופה בהשתתפות שר החוץ ישראל כ"ץ, שר המשפטים יריב לוין והשר לעניינים אסטרטגים רון דרמר. בהמשך יקיים ראש הממשלה התייעצות שרים טלפונית בה ישתתף גם שר הביטחון יואב גלנט, ראש המלל צחי הנגבי והיועמ"שית.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף ואמר כי "מדינת ישראל במלחמה על קיומה. בתקופות עצובות בהיסטוריה לא יכולנו לעמוד על נפשנו. כיום יש לעם היהודי עצמאות ויכולת להגן על חייו. מי שדורש ממדינת ישראל להפסיק את המלחמה, דורש ממנה לגזור על עצמה להפסיק להתקיים. לא נסכים לכך. אם נניח את נשקנו, האוייב יגיע למיטות ילדינו ונשותינו בכל הארץ. אנחנו ממשיכים להילחם למעננו ולמען העולם החופשי כולו. ההיסטוריה תשפוט את מי שעמד היום לצד הנאצים של חמאס דאעש". 

בניין בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: ארכיון רויטרס)
בניין בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: ארכיון רויטרס)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר כי "לצו הלא רלוונטי של בית הדין האנטישמי בהאג צריכה להיות רק תשובה אחת: כיבוש רפיח, הגברת הלחץ הצבאי וכתישת חמאס המוחלטת - עד השגת הניצחון המלא במלחמה". השרה מאי גולן: "הוריתי לצוות משרדי לחמם את המגרסות".

ח״כ אביגדור ליברמן אמר כי "ההחלטה של בית הדין מהיום, מוכיחה שמוסדות האו״ם למיניהם וגם בית הדין הפלילי בהאג, הפכו לסייענים של מחבלים בכל רחבי העולם וכל תפקידם הוא להרתיע מדינות דמוקרטיות במאבקם מול ארגוני הטרור". ח"כ צבי סוכות: אם לא נחסל את סינוואר, הוא עוד יכהן כנשיא בית הדין בהאג".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף כי "אנו מזועזעים עמוקות מההחלטה המוטה והמסוכנת של בית הדין הבינלאומי בהאג. החלטה זו אינה רק מעוררת חלחלה, אלא גם מהווה תזכורת מצמררת לכך שהאנטישמיות עדיין קיימת ומקבלת לגיטימציה. אנו דוחים מכל וכל את הפסיקה הזו, אשר איננה מבוססת על עובדות, או על משפט בינלאומי, אלא נגועה בניחוחות אנטישמיות שמחזקות ושמא מעודדות את הרוע והטרור בעולם. זוהי פגיעה קשה בקורבנות הנאציזם ובצדק ההיסטורי. בית הדין בהאג הפך להיות השכפ"ץ של החמאס". 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "העובדה שבית המשפט בהאג לא קשר בפסיקה שלו בין הפסקת הלחימה ברפיח להחזרת החטופים וזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני טרור - היא מפולת מוסרית ואסון ערכי. ישראל היא זו שהותקפה באופן ברוטלי מעזה ונאלצה להגן על עצמה מול ארגון טרור מזוויע שרצח ילדים, אנס נשים ויורה עדיין רקטות על אזרחים תמימים". 

עוד הוסיף לפיד: "אין מדינה בעולם שלא היתה מגיבה בכוח על מתקפה כזו. את פסק הדין הזה ניתן וצריך היה למנוע. ממשלה שפויה ומקצועית היתה מונעת התבטאויות שרים מטורפות, עוצרת עבריינים ששורפים משאיות סיוע, ומקיימת עבודה מדינית שקטה ויעילה. בניהול נכון, יכולנו להיות כבר עם הסכם נורמליזציה עם הסעודים, עם קואליציה איזורית שנכנסת לעזה, ועם תמיכה בינלאומית רחבה במאבקנו הצודק נגד ארגון טרור רצחני. עם הממשלה הזו לא ננצח".