ראש המוסד דדי ברנע שב היום (שבת) מפריז לישראל, זאת לאחר שנפגש עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטר. הפגישה התקיימה לקראת החידוש הצפוי בשבוע הבא של המשא ומתן לעסקת חטופים.

לאחר שנשרף כליל: כך זוהתה גופתו של נשיא איראן שנהרג בהתרסקות המסוק
מזעזע: פרטים חדשים בנוגע להתעללות המינית של חמאס ביום הטבח | דיווח

בפגישה דנו השלושה בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת מו"מ מחודש לשחרור החטופים. בסיום הפגישה הוחלט כי כבר במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות-  מצריים וקטאר ובמעורבות פעילה של ארה"ב. בשל כך, מסתמן כי קבינט המלחמה יתכנס כבר מחר.

גדוד 202 בצוות קרב חטיבת הצנחנים. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

ניתן להעריך כי ישראל רוצה להאיץ את חידוש המשא ומתן ממספר סיבות ובראשם הניסיון לגבש עסקה בה ישולם מחיר נמוך יותר. כמו כן, בישראל מבינים כי ככל שהמבצע מתקדם, היא תאלץ להימנע מלבצע מבצעים צבאיים שיסכנו חטופים כולל מבצעים לשחרור חטופים. במקביל לכך, ישנו לחץ העולמי להפסקת הלחימה שעלול לגבור לאחר פסיקת בית הדין בהאג, וכן גם לחץ מבית על מקבלי ההחלטות בין היתר אחרי פירסום סרט התצפיתניות ממוצב נחל עוז. 

סיבה נוספת לרצון הישראלי להאיץ את המשא ומתן נעוצה במצב בחזית הצפונית. לצד זאת, מקורות בחמאס מסרו לאחרונה כי אין ברצונם לחדש את עסקת החטופים כל עוד ישראל ממשיכה בלחימה ברצועת עזה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אף אמר בטקס סיום קורס קצינים באקדמיה של צבא ארה"ב: "אנחנו עובדים על הפסקת אש מיידית בעזה שתחזיר את החטופים הביתה". מנגד, מקור בחמאס אמר כי "לא נחדש את המו"מ על עסקת החטופים כל עוד ישראל ממשיכה במלחמה ברצועת עזה". 

שלשום, אישר קבינט המלחמה קווים מנחים מעודכנים לצוות המו"מ הישראלי, בנסיון להביא לחידוש השיחות על העסקה לשחרור החטופים שנקלעו למבוי סתום לפני כשבועיים. מקור שעודכן בפרטי הישיבה ציין כי ההחלטה התקבלה פה אחד.