חוק הגיוס יעלה מחר (שני) לדיון בישיבת הממשלה.  בינתיים, תצטרך אותה ממשלה לדון בערר שהגישו במחנה הממלכתי, אשר תכליתה לאשר החלת דין רציפות על הצעת חוק שהוביל גנץ בממשלה הקודמת לפני כשנתיים וכעת מעוניין רה"מ נתניהו לקדם. השרים חילי טרופר (המחנה הממלכתי) ומיקי זוהר (הליכוד) הגישו ערער כדי שהדיון יתקיים לא רק בוועדת השרים, אלא בפורמט הנרחב של ישיבת הממשלה. 

סערת חוק הגיוס: האם הציבור תומך בתרגיל שנתניהו ניסה לעשות? | סקר מעריב
חוק הגיוס: פחות משליש מהצעירים החרדים עומדים בקריטריונים של ״תורתם אומנותם״

כמו כן, ולאחר אחרי ויכוחים, דחיות ושינויים ברגע האחרון התוכנית " צפונה" לשיקום הצפון ומתן מענה למפונים תעלה גם כן לאישור הממשלה.

כזכור, לשכת ראש הממשלה הודיע כי נתניהו  יקדם את הצעת חוק הגיוס שהעביר השר בני גנץ בכנסת הקודמת, אשר עברה בקריאה ראשונה. יו"ר ש"ס אריה דרעי הוא זה שהציע לבצע את המהלך הפוליטי ולשלוף את חוק הגיוס של ממשלת בנט-לפיד, כך אמרו גורמים המעורים בנושא ל"מעריב".

הפעם, החרדים קיבלו עדכון על ההחלטה מראש ותמכו בה, לאחר שראש הממשלה ומזכיר הממשלה עדכנו אותם. הם אישרו את המהלך ולא הופתעו. כזכור, הם התנגדו בתוקף להצעת החוק הנ"ל בממשלה הקודמת. "כדי לגשר על המחלוקות ולהביא להסכמה רחבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת", נמסר, "החוק הוכן על ידי מערכת הביטחון אחרי עבודת מטה יסודית והגש על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ".

אריה דרעי, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב על הדברים וכתב: "חוק הגישור הזמני שהוגש ואותו אתה מבקש להעביר עכשיו - לא היה מספק אז, ואינו רלבנטי היום במציאות שאחרי ה-7.10. תם זמן הדיבורים - זה הזמן למעשים. מצפים מכל ראשי המפלגות החרדיות, הרבנים ומנהיגי הדור לתמוך בקולם בשירות לציבור החרדי, כפי שטוען ראש הממשלה בהודעתו".

עם זאת, ארבעה חברי קואליציה הודיעו שלא יתמכו בחוק - טלי גוטליב, יולי אדלשטיין, דן אילוז, יואב גלנט הביאו את התנגדותם, כאשר גם אלי דלל התבטא בעבר בעד גיוס של כלל החברה.

"אני חברת ליכוד, מפלגת ימין שורשית ליברלית, לא אצביע לחוק הגיוס! חוק מיכסה של כ- 1,750 מתגייסים חרדים בשנה! אנו בשעת מלחמה עצימה! חוק הגיוס פוגע קשות בתחושת השוויון בנטל, ובאחריות של כולנו לבטחון המדינה ובצרכי הצבא להגדלת סד״כ. לא באתי לכנסת כדי להיות קוף לחקיקה בלתי ראויה. יש לדחות לאלתר את העלאת החוק מסדר יומה של הכנסת. זה משסה, זה קורע את העם, זה לא הגון בעליל. זה חוק שצריך לחוקק בהסכמה רחבה. אדוני רה״מ חובה להסיר את החוק מסדר יומה של הכנסת", כתבה אז גוטליב