חברי הכנסת קארין אלהרר ויואב סגלוביץ ממפלגת "יש עתיד" פנו היום (ראשון) לפרקליט המדינה עמית אייסמן בדרישה לפתוח בחקירה נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונגד העיתונאי ומגיש ערוץ 14 ינון מגל, בעקבות הפצת סרטון ההמרדה הצבאי.

אמסלם נכנס בדרוקר: "איפה היית כשמרב מיכאלי מינתה מקורבים?"
עכשיו אפשר לספר: זה תרגיל הסחיטה של סמוטריץ' בתמורה לאישור רכש הטייסות

במכתב נטען כי "לפי סעיף 134 (א) לחוק העונשין תשל"ז 1977 אדם המפרסם או משעתק פרסום ויש בו כדי להמריד - דינו עד חמש שנות מאסר".

עוד טענו חברי הכנסת, כי "הפצת סרטון כזה בכלל ובעת מלחמה בפרט יש בה מעשה חמור כשלעצמו המהווה פגיעה גם בחוסן הלאומי וגם בביטחון המדינה דה-פקטו".

חברת הכנסת הסבירה בחשבון ה-X שלה מה הניע אותה לנקוט בצעד כאמור: "הדהוד סרטון שקורא להמרדה ולהפיכה צבאית הוא ליקוי מאורות. כשהדבר מהודהד על ידי שופרות ראש הממשלה הנותנים להפיכה צבאית תוקף ומסיתים להמרדה זה ליקוי מאורות של ממש. זו דוגמה קלאסית לפעילות מכונת הרעל המשומנת של ראש הממשלה השמה לה למטרה לפרק את כל מוסדות המדינה, עתה גם את הצבא. זו פגיעה ישירה בחוסן הלאומי ובביטחון המדינה בעת מלחמה. לכן, הגשתי יחד עם חברי יואב סיגלוביץ מכתב לפרקליט המדינה בבקשה לפתוח בחקירה נגד יאיר נתניהו וינון מגל, בגין פרסום לשם המרדה. מצפה מגורמי אכיפת החוק למצות עמם את הדין".

בסרטון שפורסם בסוף השבוע ברשתות החברתיות נראה חייל מילואים, לכאורה, כשהוא רעול פנים ברצועת עזה, וקורא למרד בשר הביטחון יואב גלנט וברמטכ"ל הרצי הלוי. 

החייל קרא לשר הביטחון יואב גלנט להתפטר: "אתה לא יכול להיות שר ביטחון", אמר ואיים במונולוג ארוך ותוקפני עליו ועל הרמטכ״ל, כי הוא וחבריו (100 אלף חיילי מילואים) יפעלו לבצע מרד צבאי: "אתה לא יכול לנצח את המלחמה. אתה לא יכול לפקד עלינו. והנה אני מודיע לך - אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה תחת אבטחה של הצבא שלנו. אנחנו נקשיב למנהיג אחד. זה לא שר הביטחון, זה לא הרמטכ"ל - זה רק לראש הממשלה".

לאחר פרסום הסרטון שיתף אותו יאיר נתניהו בערוץ הטלגרם שלו, וכתב "גלנט לא יכול לפקד עלינו, לא נקשיב לו ולא לרמטכ"ל - רק לנתניהו".

אתמול איתרה מצ"ח חשוד בסרטון ההמרדה, שעוכב היום לחקירה במשטרה הצבאית. מצה״ל נמסר כי החקירה ממשיכה להתנהל.