ח"כ זאב אלקין חשף היום (ראשון) כי מפלגת הימין הממלכתי ממשיכה לקיים מגעים עם גורמים שונים בימין במטרה להקים מפלגה ימנית ליברלית שתנסה לנגוס במנדטים של הקואליציה. בריאיון ברדיו 90FM אמר "צו השעה הוא הקמת גוש ימין לאומי ליברלי כמו בימי בגין ושמיר וכבר יש מספר כוחות שפועלים להקמתו, זה הדגל שאנחנו מרימים וגם ישראל ביתנו ואולי בנט. כולם מדברים עם כולם".

גדעון סער: "לא חושב שצריך להתיישב בעזה"
סמוטריץ' נגד גלנט: "מניפולציה זולה, פוגע בביטחון"

ראש המפלגה גדעון סער בונה את מפלגתו ככוח ימני-ליברלי עצמאי, בתקווה שבבוא היום תבצע מהלכים פוליטיים שיובילו לאיחודי כוחות, והקמת רשימה שתפנה לימין הרך. נראה שהיום סער וחבריו לא מוכנים לשקול את האופציה של חזרה לממשלה וחיזוק הקואליציה בראשות בנימין נתניהו, לא מעוניינים להזדהות איתו. מצד שני, גם נתניהו לא מפגין עניין כשמעלים בפניו את הרעיון של החזרת הימין הממלכתי.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשבוע שעבר התראיין סער לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm, והתייחס לפיצול מהשר בני גנץ: "אמרתי לגנץ לפני חודשיים שזה לא הכיוון הנכון ועכשיו הוא פתאום גילה", ופרש את משנתו בנוגע ל"יום שאחרי" בעזה, וכן להצהרות בעולם על ההכרה במדינה פלסטינית.

בניגוד לעמדת בן גביר שאמר כי אינו פוסל את צירוף הימין הממלכתי לממשלה, אמר סער כי לדעתו, צריך להחליף את הממשלה: "למה התפטרתי מהממשלה? את כל הדברים האלה אני אמרתי, הורדת הסד"כ הדרמטית, הורדת ההילוך, הדשדוש במשך חודשים בלי התקדמות משמעותית, כיבוש שטח בלי החזקה בו - כל הדברים האלה שגויים, הם לא נכונים. אני חושב שהממשלה הזו לא מצליחה בשום דבר, גם לא במלחמה למרבה הצער, וכן, צריך להחליף אותה".

עוד סבר: "אני חושב שלא יהיה קבינט מלחמה ברגע שגנץ יצא. זה הכול אותו דבר, אותם ספינים שמופצים כל פעם שנתניהו במצוקה, אז הוא או סביבתו, מוציאים ספינים כאלה. בינתיים העובדות הן שאני יצאתי בחודש מרץ מהממשלה אחרי שהסברתי באופן עקבי מדוע המלחמה מנוהלת בצורה כושלת. גנץ, עדיין בממשלה, והוא גילה את הדשדוש, זה בכלל דבר מדהים. הוא לפני חודשיים שאני אמרתי שזה הולך בכיוון לא נכון, הוא אמר שהכול מתנהל נכון וסבבה, ופתאום גילה".