חברת הכנסת ושרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי (העבודה), שוחחה היום (ראשון) עם ענת דוידוב ברדיו 103fm והגיבה על תחקיר 'המקור' שעסק בהתנהלותה של השרה מירי רגב במשרד התחבורה.

לקראת מפץ פוליטי? סער במגעים לאיחוד כוחות עם ליברמן ובנט
תנועת אומ"ץ ליועמ"שית: נדרשת חקירה פלילית נגד השרה מירי רגב

"לצערי זה לא מפתיע אותי בכלל", אמרה. "המשרד נשאר פשוט ריק, בלי אנשי מקצוע שלא יכלו לעבוד יותר בתנאים האלה או שגרמו להם לעזוב או שפטרו אותם בכל מיני דרכים. הציבור לא מספיק מבין את הנזק שנגרם מהשחיתות". 

עוד הוסיפה: "המשמעות היא שפרויקט חישמול הרכבת הכבדה שדרמטי לכלכלת ישראל ולזיהום האוויר נדחה כשאנחנו הקדמנו אותו בשנה. אצלנו הייתה ועדת היגוי כל 3 שבועות ואצלה הועדה לא כונסה מאז שהיא נבחרה. ואני כבר לא מדברת על המטרו, פרויקט שלא אני התחלתי אותו והם תקעו אותו לחלוטין, יש חוק מוכן מקצועי שמחכה והם לא מקדמים את האירוע, אנשי המקצוע שמונו לרשות המטרו עזבו".

על כך שהשנה יש 170 הרוגים מתאונות דרכים, כשבכל שנת 2023 היו 141 הרוגים, אמרה:  "ובתקפותנו היו עוד פחות, אנשי המקצוע שמיניתי התפטרו, הכסף שהוקצע לפרויקטים להתאמה ושדרוג הבטיחות לפי אשכולות גם הוא נשדד לכל מיני מטרות אחרות, יש כספים שלשמחתי נעלנו".

עוד התייחסה לטענה שהיא עצרה פיתוח כבישים ביהודה ושומרון: "אגיד זאת שוב, לא עצרתי או ביטלתי אף פרויקט שהיה לפניי ביו"ש, אבל חד משמעית לא השקעתי כסף חדש ואני לא מתביישת בזה. זה לא פוליטי ולא קשור קשור לאנשי שלומי או לא, אני השקעתי השקעות אדירות בבית שמש, מודיעין עילית, דימונה, טירת הכרמל ונתניה, במקומות ליכודיים וחרדיים". השיבה.

מרב מיכאלי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

השרה לשעבר סיכמה: "בסופו של דבר אפשר להסכים איתי או לא להסכים איתי או לחשוב שאני קיצונית גדולה, אבל אני באה לשרת את הציבור ולעשות את מה שטוב למדינת ישראל, בשביל זה שווה כל הדברים המאוד קשים בעבודה הזו, בסוף זה מה שאני באה לעשות".

בסיום השיחה מתחה ביקורת על התנהלות ממשלות נתניהו: "קריסת הממשלה אחרי ה-7 באוקטובר היא תוצאה של כל שנות ממשלות נתניהו שמתנהלות ככה בדיוק. השחתה והזנחה של כל דבר מקצועי או ענייני. כל מי שמקצועי מוזז הצידה בטענה שהוא שמאלן או שמאלנית . זה דבר שהוא הרסני למדינת ישראל".