"ישראל מקדמת את הפעולה הצבאית בדרום עזה למרות פסיקה של בית הדין הבינלאומי לצדק", אמר היום (שני) נציב האיחוד האירופי ג'וזפ בורל. "עלינו לבקש את יישום החלטת בית הדין הבינלאומי".

אחרי האג: המערכה על המלחמה בעזה עוברת למועצת הביטחון באו"ם
ביקורת חריפה בישראל על בית הדין בהאג: "הפכו לסייענים של מחבלים"

בורל אמר את הדברים לקראת פגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי, והוסיף כי יפעל גם להשגת החלטה מדינית על השקת משלחת ייעודית לסיוע בגבולות האיחוד האירופי למעבר הגבול ברפיח המכונה EUBAM.

כזכור, בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג (ICJ) פסק ביום שישי האחרון כי ישראל חייבת להפסיק לאלתר את הפעולה הצבאית ברפיח. נשיא בית הדין, השופט הלבנוני נוואף סלאם, הודיע כי השופטים פסקו ברוב של 13 לעומת 2 כי יש לעצור "כל פעולה שעלולה לפגוע באוכלוסייה הפלסטינית".

בניין בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: ארכיון רויטרס)
בניין בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: ארכיון רויטרס)

ברקע זאת, גורמים בישראל מעריכים כי על אף שניתן צו מותנה ומוגבל וישראל אף השיבה כי היא עומדת בכל הדרישות של בית הדין, בכל זאת בקרוב תיעשה פניה למועצת הביטחון של האו"ם בניסיון להעביר החלטה שתחייב את ישראל לעצור את הלחימה, לפחות ברפיח.

בישראל מעריכים כי אחת המדינות שהיא חברה במועצת הביטחון תעשה את הצעד הבא, על אף שעל פניו דרוש פרק זמן כדי להוכיח כי ישראל מפרה את הצו וכן מסכנת את האוכלוסייה האזרחית ברפיח. לפי ההערכות, המדינות והגופים שפועלים נגד ישראל בשדה המשפטי-בינלאומי לא מעוניינים להמתין ויפעלו ללא דיחוי.