נסיונה של המחנה הממלכתי לבלום את התרגיל של בנימין נתניהו נכשל: הממשלה ממשיכה לחפש דרכים להעביר את נוסח כלשהו של חוק גיוס, ללא הסכמה רחבה. הניסיון האחרון, שזה לשם "התרגיל של נתניהו" כלל הצעה של הממשלה להעביר את הנוסח של חוק הגיוס שהוצע על ידי השר בני גנץ בכנסת הקודמת. השר חילי טרופר ניסה לטרפד את הניסיון הזה, וכאמור - נכשל. נצלול אל הפרטים. 

הרצחת וגם ירשת, בן גביר: כששקרן פתולוגי מבצע השתלטות עויינת על המשטרה | בן כספית   
המתה של שבויים ומקרי ביזה: 70 חקירות מצ"ח נפתחו מאז ה-7 באוקטובר

הממשלה דחתה היום (שני) את הערר שהגיש השר חילי טרופר (המחנה הממלכתי) על החלת דין הרציפות על חוק הגיוס (חוק שירות הביטחון) שהביא השר בני גנץ בכנסת הקודמת בקשת הממשלה מהכנסת לאשר את דין הרציפות הונחה על שולחן הכנסת ותובא להצבעה תוך 14 יום.

מחאה על חוק הגיוס: עימותים בין ''אחים לנשק'' לחרדים במאה שערים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
מחאה על חוק הגיוס: עימותים בין ''אחים לנשק'' לחרדים במאה שערים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

כזכור, באמצע חודש מאי הודיעה הממשלה כי בכוונתה לקדם את הצעת חוק הגיוס שהעביר השר בני גנץ בכנסת הקודמת ("ממשלת השינוי"). מהלך זה התקבל כ"טריק", ניסיון של נתניהו וממשלתו לכפות על גנץ תמיכה במתווה הגיוס הישן, שלא עודכן ואינו מתאים לנסיבות שנוצרו לאחר השביעי באוקטובר, רק מפני שאת הצעת החוק הראשונית הגיש גנץ בעצמו. 

התכנית לקידום התרגיל מצד הממשלה הייתה להחיל על הצעת החוק את דין הרציפות, שתאפשר להמשיך לקדם אותה בכנסת הנוכחית. 

מחאת חרדים נגד חוק הגיוס (צילום: דוברות המשטרה)

השר חילי טרופר הגיש ערר על הצעה זו, בניסיון לשבש את התרגיל. כאמור, הממשלה הודיעה היום כי היא דוחה את הערר. משמעות הדבר: אפשר להמשיך בתרגיל. 

ההצעה להחיל את דין הרציפות על הנוסח הישן של חוק הגיוס תובא להצבעה בתוך 14 ימים. האם בכך תיגמר הסאגה? ימים יגידו.