מעמיק משבר ביחסים בין השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לבין מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, שפורש בעוד  כחודש. כזכור, יחסיהם של השניים כבר עכורים ממילא, והבוקר (שני) פנה המפכ"ל ליועמ"שית בטענה שהשר בן גביר חרג מסמכותו כשתאם מול מפקד מג"ב את השעייתו של שוטר שתקף אזרח מבוגר בהפרות הסדר בהר מירון אמש. בהמשך היום התקיים טקס הענקת דרגת רב גונדר לקובי יעקובי, אשר אושר בשעות הצהריים לכהונה כנציב שירות בתי הסוהר. לטקס שהתקיים בירושלים, לא הגיע מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי. 

חוק הגיוס: נכשל ניסיון המחנה הממלכתי לבלום את "התרגיל" של נתניהו   
איזנקוט במתקפה חריפה נגד הקבינט: "לא ממלאים את תפקידם, הכל פוליטי"

מבירור ראשוני עולה כי שבתאי שוהה באילת במסגרת כנס של לשכת עורכי הדין, אירוע שהוא מחוייב אליו מבעוד מועד. זאת כאשר בלשכת השר לביטחון לאומי תאמו את הטקס הענקת הדרגה והמינוי הקבוע ליעקובי היום, כשעה לפני שאושרו הדרגה והמינוי בישיבת הממשלה.

ניצב קובי יעקובי  (צילום: ללא)
ניצב קובי יעקובי (צילום: ללא)

בסביבת השר בן גביר טוענים כי מפכ"ל המשטרה לא הודיע שהוא לא יגיע לטקס האמור, ורק בדיעבד הובהר להם לכאורה כי הוא שוהה בכנס של לשכת עורכי הדין באילת. במהלך הטקס פנה השר בן גביר לנציב שב״ס ועקץ את המפכ״ל: ״קובי, אין דבר כזה שלא תגיע לאירועים. שתשאיר לאחרים״. 

מוקדם יותר תקפו בסביבת השר לביטחון לאומי את מפכ"ל המשטרה: ״אין מפכ"ל מתפקד במדינת ישראל. השיא היה שהמפכ"ל לא הגיע לאירוע במירון ולדיון האחרון לקראתו״, אמרו בסביבת השר בן גביר. ״מאז דוח הוועדה הוא מסתובב כבוי. השר הגיע לחפ"ק במירון - אם המפכ"ל לא שם עם מי הוא אמור לדבר״, הוסיפו בסביבת בן גביר

ממשטרת ישראל נמסר: למרות ניסיונות לייצר כותרות, מפכ״ל המשטרה לא החרים את האירוע ונאלץ להעדר בשל לו״ז שתואם מראש. רק נזכיר שהאירוע נקבע אתמול בשעות הערב המאוחרות (סמוך לתשע בערב). נהפוך הוא המפכ״ל התקשר לברך את רב גונדר קובי יעקובי לרגל מינויו ואיחל לו הצלחה גדולה בתפקיד.