שר הכלכלה ניר ברקת טען היום (שני) במהלך כינוס של ועדת הכלכלה בכנסת כי מאז שהחל בקידום החקיקה של 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' "התחילו הלחצים והאיומים. המונופולים שלחו אלי שליחים ואיימו עלי באמצעות פעילים פוליטיים ובכל דרך אפשרית. שלחתי את השליחים הביתה ואמרתי להם שאני לא חייב להם שום דבר ואני לא חושש משום דבר. המונופולים התרגלו לשלוט בשוק בדיוק ככה. עשרות שנים הם מפחידים את נבחרי הציבור, ואני מקבל לחצים מכל הכיוונים".

 "אני רוצה גם להתייחס לעיתונות הכלכלית, זה פשוט מדהים. המונופולים מפרנסים את העיתונאים. בסופו של דבר אנחנו רואים איזה לחץ מגיע. בשביל מי הם עובדים? הם עובדים בשביל הציבור או בשביל המונופולים? פתאום רואים לחץ ענק ולנסות להשחיר את שמי ולהדביק לי דברים שהם לא נכונים. וכשאני רואה את המתקפות שלוחות הרסן, אני לא מתרגש. כי אני יודע עבור מי אני עובד, ועבור מי החברים האלה עובדים. הם רוצים לשמר את הפרסום של המונופולים אצלם, זה מיליונים. הם רוצים לשמור על הרווחים של המונופולים. העיתונים האלה הם חלק הבעיה ולא חלק מהפתרון", תקף. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" תאפשר ייבוא של עשרות אלפי מוצרים זולים מאירופה וצפויה לפתוח את השוק הישראלי לתחרות. בין היתר היא מבטלת רגולציה ובירוקרטיה כך שכל מוצר שנמכר באירופה יוכל להימכר בישראל בלי לעבור במכון התקנים או בדיקה ישראלית כלשהי.