אשתו ושני בניו של השר מאיר פרוש, האחראי על ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, נכחו בסוף השבוע בהר מירון - זאת, אף שהמקום ומתחם הקבר הוכרזו כשטח צבאי סגור, ושמותיהם לא נכללו ברשימת האנשים שקיבלו אישור שהייה כנדרש, כך דיווח הערב (שני) העיתונאי יקי אדמקר  בוואלה.

לאחר ביטול הילולת הרשב"י במירון, המשטרה נערכת למנוע כניסה להר

על פי הדיווח, בלשכת השר לא הכחישו בתגובה את נוכחותם במקום, אך טענו כי אשת השר סייעה לו "בצרכיו האישיים", ושני בניו שימשו כנהגי השר בזמן ההילולה, על פי אישור ממינהל הרכב. עוד דווח כי על פי עדי ראייה, אשתו של השר רחל ובניו - נחום, וישראל, שכיהן בעבר כראש עיריית אלעד - נראו במושב במהלך סוף השבוע האחרון. הם הגיעו למקום אף שמפקד פיקוד העורף הכריז על האזור "שטח צבאי סגור, והשהייה אושרה רק לבעלי אישורים מיוחדים שניתנו מכוח החוק שאושר בשבוע שעבר בכנסת עבור מעגל מצומצם של משתתפים.

השר פרוש העניק מכוח החוק, שבגיבושו היה מעורב באופן אינטנסיבי, אישורי שהייה למאות משתתפים - ובהם אדמו"רים ורבנים, מקורביהם, עסקנים חרדים, נציגי משפחות אסון מירון, תושבי מירון ואחרים. פרסום הרשימה עוררה ביקורת ציבורית רחבה נגד פרוש, גם בתוך הציבור החרדי.

מלשכתו של השר פרוש נמסר לוואלה כי "על פי החוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, לא הוטלה מגבלת שהייה על מי שנדרש להגיע למתחם מירון, לשם עבודתו, ולהיות נוכח במתחם מירון, במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי או במתחם בני עקיבא. לצורך מימוש אחריותו בניהול ההילולה במירון, השר נעזר בצוותו ובעלי תפקידים נוספים במשרד".

ההכנות להילולה במירון (צילום: דוברות המשטרה)
ההכנות להילולה במירון (צילום: דוברות המשטרה)

עוד נמסר מלשכת השר כי הוא שהה במושב מירון כמה ימים טרם ההילולה, וכי "לצורך כך הוא נצרך להיעזר באשתו שסייעה לו בצרכיו האישיים. בניו של השר, ישראל ונחום, משמשים כנהגי השר בהילולה בל"ג בעומר מסביב לשעון, החל משנת 2016 וכן בימי חול המועד. בני השר נרשמו וקיבלו אישור מימנהל הרכב כמורשים לנהוג ברכב הממשלתי. מתוקף תפקידו, השר ניהל את האירוע מסביב לשעון ונדרש לנהגים במשמרת שיהיו לצידו. נהג השר הקבוע, מר ישראל ורטהיימר, אייש את החפ"ק האחוד של המשרד והמשטרה, תפקיד שאותו הוא מבצע שנים רבות".

כזכור, אתמול במשטרה הדגישו כי הבחירה להגיע אל אזור ההר חרף צו אלוף פיקוד העורף הינם מעשים חמורים המסכנים את חיי הציבור והשוטרים. יתרה מכך, מדובר בימים שבהם הסכנה הביטחונית מרחפת באוויר ולא בכדי נשמעו אזעקות בשל שיגור טילים לאזור, כך שהתכנסות של מאות בשטח מיוער ובאזורים סמוכים מהווה הפרה על החוק. 

מתחילת המלחמה נורו עשרות רקטות לכיוון הר מירון, ומספר רב מהן נפלו בנקודות בהם נוהגים לאורך השנים לעבור עשרות אלפי בני אדם, וכאמור הצעדים וההערכות המיוחדת של משטרת ישראל נועדו על מנת להבטיח את שלומו של הציבור.