נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, צוטט באמירות חד משמעיות לטובת ישראל בשיחה סגורה שנערכה עם תורמים לפני כשבועיים כחלק מקמפיין הבחירות שלו, כך פורסם אתמול (שני) ב"וושינגטון פוסט". בין היתר אמר טראמפ כי הוא תומך בזכותה של ישראל להמשיך "במלחמתה כנגד הטרור", התגאה במדיניות שהתווה מול ישראל בעת כהונתו והבטיח שיפעל לסיום ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים. צויין שטראמפ לא הזכיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו כלל בדבריו.  

מאחורי הקלעים: קרב על צמרת המשטרה - וחשש שמינוי המפכ״ל הבא מסתבך   
התקרית ברפיח תעצור את המלחמה? עמוס גלעד: "יש אירוע גדול מזה"

כזכור, בחודש מרץ טען טראמפ כי "ישראל צריכה לסיים את המלחמה מהר". כעת מסתבר שאולי הוא שינה את עמדותיו. לפי אנשים שנכחו בפגישה שהתקיימה בינו לבין תורמים בדלתיים סגורות, אמר טראמפ כי הוא מאמין בזכותה של ישראל להמשיך במלחמתה כנגד הטרור ואף כי הוא "אחד האנשים היחידים שאומרים את זה עכשיו. והרבה אנשים אפילו לא יודעים מה זה השביעי באוקטובר". טראמפ טען כי ישראל זקוקה לעזרתו. 

המפגינים מזיזים שערי מתכת וחוסמים כניסות באוניברסיטת קולומביה (צילום :רשתות חברתיות)

הנשיא לשעבר הבטיח "למחוץ את ההפגנות" וציין כי הוא מתכוון לגרש מארה"ב סטודנטים שמשתתפים בהפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות. הוא ציין שהמפגינים הפרו-פלסטינים הם חלק מ"מהפכה רדיקלית" שהוא נשבע להביס, ואמר "צריך לעצור את זה עכשיו".

עוד פורסם כי טראמפ הציב את השביעי באוקטובר על ציר הזמן ההיסטורי של העם היהודי ואמר: "ואתה יודע, אתה חוזר אחורה בהיסטוריה, זה כמו רגע לפני השואה. אני נשבע. אם אתה מסתכל, זה אותו דבר", והוסיף "היה לך נשיא חלש או ראש המדינה. וזה פשוט נבנה ונבנה. ואז, פתאום, אתה מוצא את עצמך עם היטלר. בסופו של דבר אתה מוצא את עצמך מתמודד עם בעיה שאיש לא הכיר קודם".

התגובה מטעם מטה טראמפ לפרסום ב"וושינגטון פוסט": "כשהנשיא טראמפ יחזור לחדר הסגלגל ישראל שוב תהיה מוגנת, איראן תשוב להיות מרוששת, טרוריסטים יהיו נרדפים, ושפיכות הדמים תסתיים".