מלחמת חרבות ברזל: השיחות על עסקה לשחרור חטופים יתחדשו היום (שלישי) בין ישראל למתווכות מצרים וקטאר, זאת על רקע חילוקי הדעות בתוך קבינט המלחמה ושאלת התמרון ברפיח. רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד, הביע את דעתו על המתרחש.

"ירי להסרת איום": פרטים חדשים על תקרית חילופי האש עם צבא מצרים
שוחד, מרמה והפרת אמונים: אפי נוה ואיתן אורנשטיין עוכבו לחקירה

בפתח הראיון אמר: "אין באמת מו"מ. חמאס מהרגע הראשון רואה בחטופים נכס אסטרטגי שמטרתו להחזירו לשלטון בעזה. הוא דורש דבר אחד - החזרתו לריבונות בעזה. כל עוד המדינה לא פועלת בכיוון הריבונות בעזה, אנו מגיעים למו"מ כשהוא דורש ולא נדרש. הכוח האזרחי של חמאס ממשיך כשהיה. כשעזתי מסתכל למעלה הוא רואה חמאס, ולכן כוחו של חמאס נחלש ככל שהזמן עובר".

"ככל שמדובר במו"מ, ואינני מתומכי נתניהו, הוא עושה הכל", המשיך. "הוא מסכים על כל המחשבות מחוץ ובתוך הקופסה, אך הוא לא עושה את הדבר היחידי שבאמת ישנה את המצב - מדינה פלסטינית, שתינ מיליטם שהוא לא יוכל לומר בגלל מצבו הפוליטי. זה לא הניצחון הכי גדול של הטרור כי זו מדינה פלסטינית בדמותנו במידה רבה".

הפצצה באזור רפיח (צילום :רשתות ערביות)

"צריך להחליט בין הרע לרע במיעוטו - מציאת אלטרנטיבה שלטונית בעזה וביו"ש. עצם ההליכה לכיוון הופכת את הקערה. הדבר היחידה שחמאס באמת רוצה זה להמשיך לשלוט, וכל עוד זה המצב המו"מ עקר, זה לא משנה כמה אמריקנים והקטארים וכולנו נתאמץ, אי אפשר לרבע את המעגל", הוסיף.


בסיום הראיון אמר: "אנחנו תמכו בחמאס כל תקופת ההכלה. אנחנו תמכו בחמאס כנכס שמונע הקמת מדינה פלסטינית. הדרקון הזה, חייבים לחסל את אפשרות קיומו. זה לא רק חיסול צבאי אלא מדיני. הם הצליחו להוריד את מדינת ישראל לברכיים, והם עושים את זה גם היום. אנחנו צריכים לבחור בין האלטרנטיבות הרעות, זה מה שנשאר. יש לנו אלטרנטיבה שיש בה סיכוי, זה הכי טוב שקיים בקרב האפשרויות הרעות האחרות".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm