על רקע האפשרות של הקמת מדינה פלסטינית כחלק מהסכם אזורי כולל ונורמליזציה עם סעודיה שוחחו הבוקר (שלישי) מגישי רדיו 103FM בפתח תוכניתם על יחסי דת ומדינה בישראל, דוד בן גוריון, וגם דנו בשאלה: ישראלי, יהודי או שניהם יחד?.

חשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים: אפי נוה ואיתן אורנשטיין עוכבו לחקירה
היועמ"שית לבן גביר: "זימון המפכ"ל לשימוע לא חוקי ועולה ממנו חשד לשיקולים זרים"

מגל: "ישראל היא לא המהות. מדינת ישראל היא הכלי שבעזרתו העם היהודי מגשים את עצמו, מממש את עצמו, זה בן גוריון אומר. זה דבר מדהים. יישר כוח בן גוריון. זו דמות".

כספית: "אם הייתי בשדה בוקר, הייתי רואה שהאדמה שם רועדת כי הוא עושה סלטות באוויר. בן גוריון, על פי העדויות, היה קרוב מאוד לאתאיזם כמו הנוכחי שלך".

מגל: "אתם המצאתם עם פלסטיני, החלטתם שצריך לתת לו מדינה ושהם רוצים שלום. הם לא רוצים שלום, הם רוצים את זכות השיבה, את האדמה. הם לא שינו את זה. הם עם המפתחות שלהם במחנות הפליטים. הערבים לא שינו את דעתם אף פעם. אתם המצאתם תפיסה שהם רוצים שלום, המצאתם שירים, הבטחתם יונה, עלה של זית, המדינה נכנסה להזיה, טרפת, קזינו ביריחו. מה התוצאה? כמו שהימין אמר, נהרות של דם. איך נחתתם עלינו עם הטרפת הזו? כמה אנשים שילמו בדם, הכל בגלל הטירוף הזה".

פלסטינים שחצו את גדר הגבול עם ישראל ברצועת עזה, 7 באוקטובר 2023 (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90 )
פלסטינים שחצו את גדר הגבול עם ישראל ברצועת עזה, 7 באוקטובר 2023 (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90 )

כספית: "התזה היא כזו, הכל זה אוסלו. ישראל לא יכולה להחזיק רצועת ביטחון בלבנון, זה לא מחזיק, לכן יצאנו, אבל היינו אמורים לעשות ברגע שיצאנו, אותו דבר בהתנתקות. אבל מה המשיח הרופס שלך עשה? מדיניות של 17 שנה שהפכה אותנו לברווזים במטווח. זה לא שום שמאל". 

מגל: כולם מטנפים ואומרים לשון הרע כל היום, אבל אז עולים על תכתובת, מוציאים את הדברים מחדרים סגורים, ואז כולם שואלים איך הוא מדבר. היום אני שומר על עצמי מאוד, אני לא שותה, לא מעשן, רק בשביל שהשמאלנים לא יפילו אותי. עושה הכל לפי הספר, ילד טוב. לגבי מנדלבליט, העניין הוא לא זה שהוא אמר מניאק, אלא זה שהוא אמר ששי ניצן מחזיק אותו בצוואר".

כספית: "נכון, וכל מה שמירי רגב אומרת על אישיות פוליטית זה מעניין".

מגל: "גם לגבי העניין של גבי אשכנזי זה היה ביטחון המדינה".

כספית: "זה היה סתם מסע לחיסולה של אילה חסון".

מגל: "מי שכן היום הוא יו"ר לשכת עורכי הדין הוא בחור בשם בכר. עמית בכר. ואני רוצה שתקשיב לדברים שהוא אמר בכנס של כל החונטה, מפלגת המשפט שהתכנסה. הוא אמר שראש הממשלה היה צריך לפטר את בן גביר. אתם מבינים איזו דיקטטורה הם רוצים להשית עלינו אם הם יהיו בשלטון האנשים האלה? כמה זה פסיכי והזוי?".

כספית: "לא היה צריך לפטר את בן גביר, אסור היה למנות אותו. אני חושב שמה שבכר אמר הוא בהקשר של האג". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm