מלחמת חרבות ברזל: אחרי ספרד - גם אירלנד הןדיעה רשמית על הכרתה במדינה פלסטינית ועל כוונתה לשלוח שגריר לרמאללה. שר החוץ ישראל כ"ץ אמר היום (שלישי) לראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס: "אתה שותף להסתה לרצח העם היהודי". זאת לאחר שהאחרון הכיר במדינה פלסטינית היום יחד עם אירלנד ונורווגיה.

"לא רק חיסול צבאי אלא מדיני": בכיר במוסד לשעבר מפנה אש לקטאר
חזית חדשה? האיחוד האירופי דן בסנקציות על ישראל אם לא תציית לדבר הבא | דיווח

"חמינאי, סינוואר וסגנית ראש ממשלת ספרד יולנדה דיאז קוראים לחיסולה של מדינת ישראל ולהקמת מדינת טרור פלסטינית אסלאמית מהנהר ועד הים", המשיך. "סנצ'ס, כשאתה לא מפטר את הסגנית שלך ומכריז על הכרה במדינה פלסטינית - אתה שותף להסתה לרצח העם היהודי ולפשעי מלחמה".

"ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס מכריז על כניסתה לתוקף של ההכרה במדינה פלסטינית. לדבריו, ההכרה תקפה למדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה מזרח ירושלים, וכל שינוי בגבולותיה יתקבל רק אם יושג בהסכמה על שני הצדדים", הוסיף.

כזכור, אתמול כ"ץ החריף את היחסים עם ספרד, והודיע כי יאסור על הקונסוליה הספרדית בירושלים להעניק שירותים קונסולריים לתושבי הרשות הפלסטינית: "מי שיפגע בנו אנחנו נפגע בו - ימי האינקוויזיציה תמו".

שר החוץ כ"ץ ומשפחות החטופים שרו את ההמנון בבית הכנסת המרכזי של רומא. קרדיט: דוברות השר (צילום :דוברות השר )

בשבוע שעבר כ"ץ החליט לנתק קשר בין הנציגות הספרדית בישראל לבין הפלסטינים ולאסור על הקונסוליה הספרדית בירושלים לתת שירות לפלסטינים מיו"ש - בעקבות הכרת ספרד במדינה פלסטינית והקריאה האנטישמית של סגנית ראש ממשלת ספרד.