מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, נאם היום (שלישי) בכנס לשכת עורכי הדין השנתי. כזכור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל לא הגיעו להסכמות בנוגע למספר מינויים. "משטרת ישראל ויתר גופי אכיפת החוק, פועלים יחד ובמקביל להשגת שתי מטרות: הראשונה, לאפשר לאזרחים לחיות את חייהם בסביבה בטוחה ומוגנת, למגר טרור ופשיעה ולהכניס כל עבריין או מפגע מאחורי סוֹרֵג וּבַרִיחַ. השנייה, לבצר את שלטון החוק במדינת ישראל, להגן על חוסנה הלאומי ואופייה הדמוקרטי", אמר שבתאי.

בן כספית על סערת סרטון המרד: "יאיר נתניהו שיתף - זו כבר דיקטטורה"
עמי אשד יכול לצחוק מהצד: מה שאפשר לספר על הזובור של בן גביר למפכ"ל

"המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות חפה ונקייה מכל סממן פוליטי", המשיך. "משטרת ישראל אינה פוליטית. לא הייתה, ואני מתחייב בפניכם כאן היום שאמשיך לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים כאלו למשטרת ישראל. וזאת מתוך אמונה שלמה שאם נִתפֵס אחרת- אבדה זכות קיומנו".

"אני עומד על בימה זו ומצהיר בקול ברור-משטרת ישראל חייבת להישאר אוטונומית. עצמאית. נטולת פניות ומנותקת מכל גחמה פוליטית, כזו או אחרת. עלינו לשמור על איזון ראוי בין זכות המחאה לבין שמירה על מרקם חיים תקין ואנו עושים ככל יכולתנו על מנת להבטיח זאת. מדובר במלאכת איזון לא פשוטה כלל ועיקר. להט המוחים, שהתגבר ונמהל בכאב לאחר אירועי השבעה באוקטובר, מעמיד את השוטרים במתח מובנה. אני כמפקד, חרד בכל הפגנה לשלומם של המוחים ולשלומם של השוטרים כאחד", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "לצד הבנת כאבם של המוחים והרצון להכילו, לא נאפשר פגיעה בשוטרים, במוחים, בסמלי שלטון וונדליזם באשר הוא. אחרי כל מה שציינתי - לא פשוט להיות שוטר במדינת ישראל, בפרט בעת הזו. אותו שוטר שמוצב במחאות, הוזעק בבוקרו של אותו יום לאירוע אלימות במשפחה, או לזירת נפילת טילים, או למרדף מסוכן אחר רכב גנוב או לאבטחת שיירות הסיוע".

"חברי לשכת עורכי הדין, מטרתנו היא אחת, שמירה על שלטון החוק, תוך הגנה והקפדה על זכויות האזרח במדינה דמוקרטית", המשיך. "חזקה עלינו לעמוד איתן למימוש מטרה נעלה זו".

בסיום הנאום אמר: "בנימה אישית: אני ער לציפייה שאתייחס לאירועי היממה האחרונה. אך כלובש מדים, אשמור על ממלכתיות ואגיב על הדברים בבוא העת. מרבית חיי הבוגרים אני לוחם ומפקד למען מדינת ישראל, למען עתיד ילדינו. לאורך כל השנים הללו, ובכל התפקידים אותם מילאתי, הקפדתי להיות נאמן לערכים עליהם גדלתי ולערכיה של מדינת ישראל. אמשיך להילחם על ערכיי, על טובת הארגון וטובתם של אזרחי המדינה, לבטח בימים מורכבים אלו".