השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דורש ממפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי לחשוף את יומנו ואת פעילותו כמפכ"ל המשטרה. זאת, לאחר שהאשים את המפכ"ל בחוסר תפקוד בתקופה האחרונה ובאי קיום פגישות מהותיות עם סגל הפיקוד, ועל רקע השימוע שביקש לערוך לו מחר, בטרם ימליץ לממשלה להקדים את סיום כהונתו. "שהמפכ"ל יחשוף את היומן שלו. לצערי, ברוב הזמן שלו הוא עסוק במינויים ולא בעבודה שלשמה הוא מונה להיות - מפכ"ל", אמר בן גביר.

באונ' העברית בירושלים: דגלי אש"ף וקריאות "ברוח, בדם, נפדה את אלאקצא"
החל מ-1 באוגוסט: כניסת תיירים לישראל תהיה מורכבת יותר

בתחילת השבוע נחשף ב"וואלה!" יומן השר בן גביר ומנכ"ל משרדו במענה לעתירת עמותת "הצלחה". היומן הכיל פירוט של הפגישות שקיימו השניים בין אפריל לספטמבר 2023.

מהיומן עולה כי בן גביר והנהלת המשרד ביצעו שורה של ישיבות תכופות לקידום המשמר הלאומי, מהלך שלא הבשיל נוכח קשיים והתנגדויות מתוך המשטרה ומחוצה לה.

חלק מיומנו של השר איתמר בן גביר (צילום: ללא קרדיט)
חלק מיומנו של השר איתמר בן גביר (צילום: ללא קרדיט)

עוד עולה מן היומן, כי בקיץ שעבר התקיימו פגישות מרובות עם נציבת שב"ס לשעבר קטי פרי ובכירים בשב"ס לצד דיונים תכופים על אירועים חריגים בבתי הסוהר הפליליים והביטחוניים.

יומנו של השר איתמר בן גביר (צילום: ללא קרדיט)
יומנו של השר איתמר בן גביר (צילום: ללא קרדיט)

לפי היומן, השר נפגש בשתי הזדמנויות שונות עם פרקליט מחוז דרום ארז פדן. זאת, בנוסף לפגישות עבודה עם גורמים משפטיים חוץ משרדיים בסוגיות הקשורות לצוות הסתה לטרור ופגישות עם עיתונאים ואנשי תקשורת בכירים. כמו כן קיים בן גביר לפחות שתי פגישות עם פעיל הימין ואושיית הרשת יואב אליאסי (הצל), שלוו על ידי עורך הדין תומר אמסלם.