מפקד זרוע היבשה לשעבר, אלוף (מיל') גיא צור, שוחח היום (שלישי) עם יוני הללי ברדיו צפון 104.5fm, והתייחס להתפתחויות בחזית הצפונית וברפיח. במסגרת דבריו התריע צור כי "כל עוד חמאס בשלטון, הוא יוכל לגייס כמה מחבלים שהוא רוצה".

תרחיש האימים של ישראל: הפסקת אש בעזה, ללא החזרת חטופים

"נכנסנו למלחמת התשה, שכרגע למרות הישגים טקטיים חשובים בעיקר בדרום, הבעיה שלנו היא באסטרטגיה. אין צפי, זה כאילו אנחנו רוצים להמשיך את המלחמה הזו עד אין סוף", אמר בפתח דבריו, והדגיש: "כל עוד חמאס בשלטון הוא יוכל לגייס כמה מחבלים שהוא רוצה. אם לא נרצה להחליף את השלטון החמאסי ברצועה - כל ההישגים הצבאיים יירדו לטמיון".

כשנשאל מי להערכתו יסכים להיכנס פנימה ולשלוט על הרצועה, השיב צור: "יש הצעה שהוצעה על ידי האמריקנים שיכולה הייתה להפוך את המלחמה הזו להישג אסטרטגי, וליצור קואליציה בין-לאומית שתקדם אותנו בכמה צירים בלהחליף את השלטון. זה היה מקדם בכך הם היו חייבים להפסיק את הלחימה מול חמאס ולהחזיר את החטופים".

בתוך כך, הוא ציין כי הדרישה להפסקת הלחימה למען החזרת החטופים היא צעד נכון. "הלחימה הזו בלי יעד אסטרטגי לא תביא לשום הישג אסטרטגי, הם לא יגיעו לשום דבר ולכן צריך יעד אסטרטגי שיאפשר למדינת ישראל להסתכל צפונה ולהתכונן למלחמה בצפון", הסביר.

חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

הבכיר לשעבר בצה"ל ציין כי "אנחנו לא יכולים לוותר על חבל ארץ, זה משפיל את המדינה. לפני כל דבר אחר יש צורך ערכי מוסרי שבלעדיו לא נוכל להיות מדינה והוא להחזיר את החטופים".

את דבריו חתם באומרו כי "הבעיה שלנו היא שביבי מנסה למשוך את המלחמה לאין-סוף, כי הוא פוחד שבן גביר וסמוטריץ' יפילו אותו, וזה כל העניין".