בצל העדויות הקשות להטרדות מיניות שעוברות חיילות השומרות על מחבלי הנוחבה בישראל, ועדת חוץ וביטחון בכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד, לאחר ההצעה שהוגשה לדיון מהיר בנושא: הצבת חיילות בסדיר ובמילואים להשגחה על מחבלי הנוחבה. במהלך הדיון, חבר הכנסת ניסים ואטורי מתח ביקורת חריפה על התנהלות שב"ס בנוגע לאופן השמירה עליהם. 

מבקר המדינה: החלטת נתניהו להיענות להצעת "פייזר" מנעה מוות של ישראלים רבים מקורונה
אזעקה הופעלה באילת; המיליציות האיראניות בעיראק לקחו אחריות

עיקר הביקורת של ואטורי הופנתה לכך שחיילות מוצבות לשמור על המחבלים. "הם הגיעו לכאן, ואנסו גם אזרחים, אנסו את בנותינו", ציין. עוד הוסיף: "למה אתם חושבים שזה קרה? כי הם רוצים להשפיל אותנו. יש פה עניין של השפלה של עם ישראל. אנשים כאלה, צריכים להתעלל בהם".

עוד תקף: "זה הניצחון שלהם, זה נותן להם את האנרגיה לעשות עוד פיגועים. כי הם מרגישים שהם מעל עם ישראל, ואנחנו השפלים שנמצאים תחתיהם. אנחנו עוד שמים חיילות נאות בשביל שישמרו עליהם. איפה מתקבל כזה דבר, אם עם ישראל חפץ בניצחון פה זה מתחיל, חיילות לא שומרות על מחבלים שפלים כאלה". 

במהלך הדיון, בתיה גליס, שבתה בת ה-26 הוצבה לשמור על מחבלי הנוחבה, שיתפה בתחושות הקשות: "הבת שלי קיבלה צו 8, אני קוראת לזה צו 8 להטרדה מינית. כל חטאה היה שהיא מעל לגיל 25, כך זה הוחלט בצבא. כמוה יש עוד עשרות רבות. אני לא אתן למלא אחר הצו הזה. זה התפקיד שלי, לדאוג לכל אותן בנות שאין מי שיעזור להן. אני רוצה לשאול באיזה מדינה מתוקנת שמים בנות תמימות על מנת לקדם תסכול מיני בקרב חלאות האדם האלו, ומי ממקבלי ההחלטות שנמצא פה, היה שולח לשם את הבת שלו. אני רוצה לדעת של מי היה הרעיון המופרע הזה. 

שבעה חודשים לאחר אירוע ההפקרה המיני הגדול בתולדות ישראל, שבעה חודשים שבנות שלנו נאנסות בשבי חמאס, מדינת ישראל שולחת את הבנות שלנו להטרדה מינית בתפקיד. מי חושב שככה נצליח לבנות את האמון המחודש?".