יו"ר ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה ונשיא בית משפט המחוזי לשעבר איתן אורנשטיין עוכבו היום (שלישי) לחקירה, בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. העיתונאי חיים לוינסון, אשר חשף לפני כחודשיים את ההקלטות שהציגו מערכת יחסים בעייתית בין השניים, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM ושיתף כיצד הוא רואה את ההתפתחות הדרמטית.

גם איילת שקד תעוכב? "בלעדיה הכל היה מתמוטט, צריך לחקור אותה"

"הייתי מופתע אם לא הייתה נפתחת חקירה, כי החומר היה כה זועק", אמר לוינסון בפתיחה. "אבל גם אם לא הייתה נפתחת חקירה לא הייתי מופתע, כי רשויות האכיפה היום מאוד חלשות. אני לא יודע מה יש למשטרה. יש יותר שיחות של אפי נווה ממה שיש לי ואני לא יודע אם יש אותן למשטרה. יתכן שיש להם עוד הרבה חומרים שהכריעו את הכף לחקור את זה".

"אני לא התרשמתי מהשיחות שהיו לי עם פרקליטים ובעיקר מפרקליט המדינה שמתקשה לקבל החלטות. אין לי ששון ושמחה מפתיחת החקירה, אבל זה חשוב - אני מקווה שהמסר יעבור לכל אותם האנשים במחשכים שעושים דילים וקומבינות, גם מה שאתם חושבים שהוא בסוד יבוא יום והוא יצא ואולי תנהגו יותר ביושר", הוא הרחיב.

לגבי האם צריך לפתוח בחקירה כנגד איילת שקד, העיתונאי אמר: "אני לא יודע, אני לא משפטן. אפי נתן תמורה וקיבל תמורה וכך גם איתן. איילת מה היא קיבלה? איילת לא קיבלה שום דבר בתמורה. אבל יש פה שאלה אחרת, של הפרת אמונים לגבי איילת שקד. לדעתי, כאזרח, כשאני שומע שהיא אומרת לאפי נווה 'לדעתי המועמד לא מתאים, אך אם הוא חשוב לך אני אשים אותו' - זה דבר מטורף בעיניי. היא צריכה למנות את המועמד הראוי ביותר לשיטתה. כל הדילים לדעתי הם אירוע פלילי. לצערי, עמדתי לא התקבלה. יש חוק מפורש, שאומר שחבר ועדה למינוי שופטים צריך לשקול שיקול דעת עצמאי ואין להנחות אותו".

איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)
איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)

לוינסון גם התייחס לתחקיר תכנית "המקור" על השרה רגב: "לשמחתי הייתי ברשימה של לשכת רגב. כל עיתונאי שלא היה ברשימת הגידופים - שיפשפש במעשיו ויבדוק במה הוא טעה וחטא. אמרו שאני 'המיץ של הזבל' וזה רק מחמיא, תודה לאל שהוזכרתי ברשימה".

מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)

הוא הוסיף בנושא: "ההבדל בין מפא"י לבין הליכוד, הוא שמפא"י יצרו מדינה טובה למקורבים בצלחת. לקיבוצים היו שירותי בריאות וחינוך, הם קיבלו משהו, הליכוד רק הורס. מה הם ייצרו? איזה מדינה הם ייצרו למקורבים שלהם? כלום, ג'ונגל. זה ההבדל בין מפא"י לליכוד. אתה חושב שהלשכה של ניר ברקת פועלת אחרת? ברקת מינה את קטי שטרית לסמנ"כלית פיתוח עסקי של BRM. היא מסתובבת בכנסת ארבע שנים, התרשמת שהיא מבינה בפיתוח עסקי של חברות הייטק? מבחינת התפיסה שאומרת 'איך ניתן לקמבן את החבר'ה שלי במשרד שלי', זה רק מירי? זה כולם".