מלחמת חרבות ברזל: האלוף (מיל') גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגיס המטכ"לי, שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו על חידוש השיחות לעסקת חטופים.

אם לא נתעשת - זו תהיה מלחמת האבדון הראשונה, והאחרונה | רן אדליסט
נורמליזציה בסכנה? משרד החוץ הסעודי על רפיח: "מעשי טבח מתמשכים"

בפתח הראיון אמר: "לפי מה שאני שומע מראש המוסד, מדינת ישראל מציעה הצעה עם עוד יותר גמישות בעניין של שחרור החטוחפים. אני מקווה שגמישות תביא למקום שיתברר לנו בו אם יש כיוון או אין למו"מ. כשאנחנו מנסים עוד ועוד להתגמש, הצד השני מחויב להגיב. ההנחה היא שמה שאנו עושים יסדר צעד קדימה של חמאס היא לא מוכחת, אך זה לא אומר שההיגים ברפיח ובג'בליה לא חשובים. הם חשובים מאוד".

"דובר על ארבעה גדודים שצריך להשלים את החיסול שלהם ברפיח, ובציר פילדלפי, שהוא המפתח להעברת החימוש וכל מה שנכנס לרצועה", המשיך. "מה שצה"ל עשה במידה רבה - ניתק בין שני האתגרים האלה והוכיח יכולת לנוע על פילדלפי. חלק גדול מהציר נמצא על ידי צה"ל. הגילויים שרואים שם, כמות מנהרות ההברחה של תחמושת ויכול להיות גם סחורות רגילות, מאוד מדאיג גם את המצרים וגם את חמאס. זה לכשעצמו הישג".

הסרטון של אלכסנדר טרופנוב (צילום :רשתות ערביות)

"המילים ניצחון מוחלט, רה"מ כבר משלם עליהן וישלם עליהן עוד כי במלחמה מהסוג הזה קשה מאוד להביא ניצחון מוחלט. מה זה ניצחון מוחלט? הסיפור המוכר ביותר - ברלין 1945. כניעה מוחלטת. אנשים יוצאים לרחובות ומבינים שהמלחמה נגמרה. סצנה כזאת לא תהיה כאן. גם חמאס ממשיך להיות חמאס. משהו יקרה, נצטרך לראות איך מסיימים את המלחמה לא במשהו שאומר שזהו ולא יהיה יותר. השאלה מי ינהל את זה עדיין פתוחה מהמון כיוונים", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "מה שאני מציע לרה"מ - לחזור אחורה לימי תש"ח. להסתכל על ההשראה של בן גוריון. ב-1948 הוא מסביר מהי מלחמה, מה זה אומר מבחינת החובה של להיות או לא להיות. האומה מחויבת להשקעה מלאה בדבר הזה. אנחנו לא בתוך ייצוג של ברית של ציר, אנחנו לבדנו וזו בעיה קשה. זה ודאי מחייב אותנו לבירור איך אנחנו ממשיכים לריב עם עצמנו בשעה גורלית כזאת".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm