מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן ניצח אתמול בבחירות הפריימריז על ראשות מפלגת העבודה. גולן שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM וסיפר על תכנוניו לעתיד המפלגה.

"נתניהו ישלם על מילותיו": ההצעה של הבכיר לשעבר לראש הממשלה
נורמליזציה? סעודיה במתקפה חסרת תקדים על ישראל

בפתח הראיון אמר: "כל הרעיון מתחילת הקמפיין הוא לומר שאנו הולכים להקים מחנה דמוקרטי ליברלי גדול וחזק, הוא יחייב איחודים בתוך המחנה, להביא פעילי מחאה, אנשים חופשיים שמבינים שחייבים להיכנס לתוך הזירה הפוליטית כדי להציל את המדינה. לכן בחרתי להכריז על כך שהאיחודים יחויבו מיתוג מחדש ושם חדש".

"שם זמני הוא 'הדמוקרטים', אבל נמצא את השם הנכון בעיניי", המשיך. "מפלגת העבודה היא הפלטפורמה והיא עתירת זכויות. יהיה נכון לצאת עם מיתוג חדש שמסמל דרך חדשה".

יאיר גולן בכנס מעריב (צילום :GO LIVE)

"הגינוי שלי למדינה פלסטינית כנראה לא יעורר מהומה רבתי בספרד או נורבגיה. אנחנו צריכים להתנהל באופן שקול. כרגע מתנהלת לחימה ללא הגדרה הגיונית של מטרות המלחמה. לגינוי שלי אין שום חשיבות. ישראל גוזרת על עצמה בידוד עולמי מאחר והיא מסרבת להתחשב לכך שאנחנו לא עם לבדו ישכון", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "זה יקרה עם עוד ועוד מדינות אם לא נסמן לעולם שיש לנו איזשהו חזון לרצועת עזה, למדינת ישראל ולאזור. אנחנו היינו אלה שצריכים ליזום פתרון ליום שאחרי ולהזמין את מדינות האזור, להיות אלה שאומרים לעולם שיש לנו כוונות ברורות ביחס לזירה פלסטינית, ועומדים במרכז מגובשים חזית אזורית ועולמית כנגד האיום האיראני".

בסיום הראיון אמר: "היה צריך לעצור את הלחימה לפני 4.5 חודשים כשהשלמנו את מהלך ריסוק הזרוע הצבאית של חמאס, זה היה המקום הנכון. לצערי הרב ראש הממשלה לא רוצה לשחרר את החטופים כי הוא מבין שזה יובילח לסיום הלחימה, והוא גורר את המדינה לאסון. לכן אנחנו חייבים לשנות כיוון".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm