מלחמת חרבות ברזל: פרוספר אזרן, לשעבר ראש עיריית קריית שמונה, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM וסיפר על המאורעות בצפון מנקודת מבטו.

שעון החול התהפך: חיזבאללה נערך לפלוש לעבר ישובי הצפון
תהיה רעידת אדמה בתוך ישראל: מצרים החליטה לשבור את הכלים

בפתח הראיון אמר: "כאשר פוגע פגז בדיוק מטר מחלון ביתך ומנפץ הכול וגומר לך שתי מכוניות ואתה ניצל בזכות זה ש-6 שניות הפרידו בינך לבין הפגז, 6 שניות שבהן הייתה אזעקה ואנחנו לוקחים אותה בשיא הרצינות וטסים לתוך חדר ביטחון, עוד לא מגיעים אליו והכול מתפוצץ - אז כשאתה עובר יומיים אחר כך ואתה ממשש את גופך ועדיין חי - אז כל השאר בונוס".  

"יש לי עבר כבר בזה שקומה שלמה מביתי נהרסה ולפני שלושה ימים גם כן פגע פגז במרחק של 12 מטר מביתי והפגז הראשון שנפל בקריית שמונה פגע 20 מטר מהחלון שלי", המשיך. "יש לי היסטוריה ארוכה עם פגזים. בדרך כלל אני רודף אחריהם, לא הם רודפים אחריי. המצב רע מאוד. ממש רע מאוד. מדינה שמתיימרת להכריז על מלחמה ועושה מבצע בסך הכול, מדינה שאין לה כנראה כוחות מוכנים".

מטוסים ישראלים פורצים את מחסום הקול מעל דרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

"כל המערכות שלנו קרסו ובמקום לעשות מלחמה לאויבינו בכל הזירות בהן היא מתרחשת, אנחנו עושים מבצע בעזה בלבד ומשאירים רצועה מחוף הים ועד הר דב - מופקרת בידי ארגון טרור שפעם היה קטן והיום הוא לבנון כולה ואנחנו ממשיכים להתייחס לחיזבאללה במקום להתייחס ללבנון, לנחות בביירות, לעשות להם כזה יום שחור שהם יבינו, או שהם מפסיקים או שאנחנו ממשיכים לשרוף את לבנון".

"במלחמה כזו, נראה לי מאוד מוזר שרק קבוצה קטנה נלחמת בעזה וכל העם מתהולל במרכז הארץ, מבלי שהוא ישים לב לשאר", המשיך. "קרוב לכפר סבא, יש יישובים שאם חוצים מהם את פסי הרכבת - שוחטים גם אותך וגם את בן כספית ואת כל אלה שיושבים במרכז הארץ. לא צריך טויוטות בשביל זה, רק ללכת ברגל". 

לאחר מכן אמר: "בוא נעשה מלחמה. מכריזים מלחמה, מגייסים את כל המדינה, כולל אחד כמוני שכבר כאילו הוא גרוטאה, אם תשים אותי ותתן לי מאג ביד ומספר רימונים, לא יעבור אף אחד לידי".

"יש הרבה מפעלים סגורים וצריך לפתוח אותם ולייצר תחמושת", המשיך. "אין לנו כנף למטוס? אז לא מחכים להולנד, מייצרים אותם בתעשייה הצבאית. אין פגזים? אז עושים במקום שירים פגזים, אבל מגייסים את כל המדינה. אתם למשל התקשורת, שהיא לא מגויסת למלחמה, צריכה להתגייס למלחמה ולעודד את עם ישראל מבוקר עד ערב ולתמוך בלחימה מבוקר עד ערב ולגנות את האויבים שלנו מבוקר עד ערב ולדחוף את המנהיגים שלנו לצאת למלחמה".

"הקבינט לא צריך להיות מנהל של מבצע, רק מלחמה. מלחמה לא עושים ככה. אם בטול כרם מסתובבים עם נשק. צריך לבוא מטוס ולהרוג את כל אלה שהולכים ברחוב עם נשק וכל המאות שמסתובבים ומריעים להם מסביב. הם צריכים להבין שאי אפשר לאיים על יהודים ולהרוג יהודים ולצאת נקיים מזה. הם כבר מתאמנים, אפילו בתוך הארץ הם מתאמנים", הוסיף.

"קבינט המלחמה הוא לא ימין. הוא מורכב גם מאנשים שהתהדרו בכל מיני תארים והחזיקו בכל מיני משרות חשובות והיו גם אמונים על הכנה של הדברים. אם אתם חושבים שנתניהו קובע, אז בפרקליטות היו מתנהגים אחרת ובבתי המשפט היו מתנהגים אחרת והפגנות לא היו מתאפשרות בשעת מלחמה על ברכי חסימת איילון ועל העסקת כל השוטרים שהולכים בפלוגות ובגדודים להתעסק עם יהודים באמצע מלחמה".

"במדינה דמוקרטית, אין דיקטטורה של אדם אחד", הבהיר. "יש כנסת שנבחרה כחוק, ועדות שנבחרו כחוק, ממשלה שנבחרה כחוק, הם צריכים לפעול ואנחנו כתושבים חייבים לשבת להם על הווריד ולהכריח אותם לעשות את התפקידים שלהם". 

בסיום הראיון אמר: "לדעתי התקשורת לא נותנת גיבוי לצה"ל במלחמה. הגיבוי מתחיל בזה שמרגע שמרגע שמכריזים על מלחמה, אז לא מביאים את כל המרצים בעולם שיסבירו לאויב שלנו מי אנחנו ומה אנחנו, הם לא צריכים מודיעין. לא נותנים לאויב את כל דרכי הפעולה האפשריות של צה"ל ולא מתריעים מראש על אילו שלבים והתקשורת מדווחת באיזה שלב אנחנו נעשה מה ואיפה".