נשיא ברזיל לולה דה סילבה הורה היום (רביעי) להחזיר את השגריר מישראל, פדריקו מאייר, זאת בפעם השנייה תוך שלושה חודשים. עקב כך, הממונה הברזילאי זומן מחר למשרד החוץ לפגישה בנושא. בפעם הקודמת, השגריר הוחזר לאחר שבוצעה שיחת נזיפה בעקבות הצהרותיו של הנשיא לולה שהשווה את המלחמה בחמאס למעשי הזוועה של הנאצים.

"אישיות בלתי רצויה": שר החוץ כ"ץ השפיל את שגריר ברזיל בעקבות דברי הנשיא
בזמן שכל העולם נגדנו: מחאת ענק בעד ישראל - ולא תאמינו איפה

כזכור, לפני שלושה חדשים אמר הנשיא לולה כי "מה שקורה ברצועת עזה זה לא מלחמה, זה רצח עם. זו לא מלחמה של חיילים נגד חיילים. זו מלחמה בין צבא ערוך במיוחד לנשים וילדים. מה שקורה ברצועת עזה עם העם הפלסטיני לא קרה כמעט בשום רגע אחר בהיסטוריה. למעשה, זה קרה רק פעם אחת כשהיטלר החליט להרוג את היהודים".

לואיז אינסיו דה סילבה (צילום: רויטרס)
לואיז אינסיו דה סילבה (צילום: רויטרס)

בנוסף, דה סילבה נפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד שתייה במהלך ביקור באפריקה ואמר כי ברזיל תגדיל את תרומתה לאונר"א, וקרא למדינות אחרות לעשות את אותו הדבר.

שר החוץ ישראל כ"ץ נזף בשגריר ברזיל בישראל פדריקו מאייר והכריז על נשיא ברזיל לואיז אינסיו דה סילבה (לולה) כ"אישיות בלתי רצויה" במדינה. השניים נפגשו ב"יד ושם" בירושלים.

ישראל כ''ץ ושגריר ברזיל בישראל פדריקו מאייר (צילום: מיכאל דימנשטיין, לע''מ)
ישראל כ''ץ ושגריר ברזיל בישראל פדריקו מאייר (צילום: מיכאל דימנשטיין, לע''מ)

בעבר גם שגריר ברזיל התבטא בחריפות ואמר שהוא לא מבין למה חמאס מחזיר את החטופים כיוון שהם "נכס", והחזרתם תאפשר לישראל "לפעול ביתר שאת בעזה", לדבריו.