חבר הכנסת גדי איזנקוט, מתח היום (רביעי) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסוגית המשך המלחמה. כמו כן, הוא אף קרא ללכת לקיים בחירות במהלך החודשים הקרובים. "מי שאומר שנפרק כמה גדודים ברפיח ואז נחזיר את החטופים זורע אשליית שווא - זה אירוע הרבה יותר מורכב", טען במהלך כנס מאיר דגן שהתקיים באקדמית נתניה. 

"אם לא נתעורר יהיה לנו 7 לאוקטובר בבת חפר בטווח הזמן המיידי"
כמו גנון, באמצע המלחמה: כך התדרדרו היחסים בין השר למפכ"ל לתחתית החבית

זמן קצר לאחר מכן, תקפו בליכוד את איזנקוט והשר בני גנץ: "איזנקוט גנץ מחפשים תירוצים לסיים את המלחמה ללא השגת מטרותיה, ולפרוש מהממשלה בעיצומה של המלחמה. במקום לעסוק בחתירה לניצחון, הם עוסקים בפוליטיקה קטנה". במחנה הממלכתי השיבו: "במקום להוביל להישגים בעקבות התמרון בשדה הקרב, נתניהו מתמרן בין מוקשים פוליטיים ונמנע מלקבל החלטות למען המדינה. בסיסמאות לא מנצחים מלחמות. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה". 

בנימין נתניהו תוקף את האג. קרדיט: משרד ראש הממשלה (צילום :משרד ראש הממשלה)

עוד הוסיף איזנקוט במהלך דבריו, כי "האמת היא שייקח שלוש עד חמש שנים לייצוב משמעותי ואז עוד שנים ארוכות לביסוס שלטון אחר" כמו כן, התייחס להתלבטות של מפלגתו בנוגע להמשך הישיבה בממשלה: "אני לא יכול להתעלם מהעובדה שבתקופה האחרונה ההשפעה שלנו הצטמצמה. בימים הקשים היה קל להשפיע וההחלטות היו ענייניות. לתוך ההחלטות נכנסו עכשיו שיקולים פוליטיים ושיקולים אחרים שהצבענו עליהם בחדרים הסגורים״.

הוא אף קרא ללכת לבחירות: "צריך ללכת לבחירות מוקדם ככל האפשר. לי ברור שצריך להחליף את הממשלה הזו בהקדם. לא נאחז בקרנות המזבח. צריך עוד קצת סבלנות". 

ההפגנה להחזרת החטופים בקפלן, ת''א (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה להחזרת החטופים בקפלן, ת''א (צילום: אבשלום ששוני)

במהלך דבריו של איזנקוט, הבהיר כי בקרב העזתים, קיימת תמיכה רחבה בארגון הטרור חמאס: "הלוואי שהיה אפשר לעשות אנטבה ולהביא את החטופים, אבל הם מפוזרים בעשרות אתרים. חמאס הוא לא רק ארגון טרור אלא ארגון רעיוני. גם אם יעשו בחירות בעזה היום הם ינצחו - ואולי אפילו יתנו פייט משמעותי ליאיר גולן".

הוא מתח ביקורת על ביטוי "הניצחון המוחלט", של ראש הממשלה: "אין חולק שחתירה של מדינה זה לנצח במלחמה. יחד עם זאת, אי-אפשר לשווק סלוגן קליט של "ניצחון מוחלט, וניצחון ברור" במלחמה מול טרור. המבחן הוא תמיד למרחק - צריך לחפש משהו שיותר קשה להסביר אותו, אבל הוא ניצחון באמצעות היפוך אסטרטגי".