בממשל האמריקאי עדיין מחכים שממשלת ישראל תצהיר על תכנית ברורה ליום שאחרי. אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה ושר החוץ של ארה"ב, מזהיר את ישראל בנאום שנשא היום (רביעי): "התקרית ברפיח היא מחרידה ומזעזעת, והיה לנו בירור עם ישראל לגבי ניהול חקירה והאחריות שצריכה להילקח. פעולות המכוונות למחבלים בעזה עלולות לגרום לנפגעים אזרחיים". 

גדי איזנקוט: "נתניהו נכשל. ניצחון מוחלט זה סלוגן, צריך ללכת לבחירות" 
החודשים האחרונים של ראש הממשלה בתפקיד? "אחרי המלחמה נתניהו גמור"

עוד הוסיף בלינקן בנאומו: "אנחנו וגורמים אחרים מדגישים את ההכרח להביס את חמאס. ישראל השיגה הצלחות מול חמאס, אך הן לא יועילו בהיעדר תוכנית ליום שאחרי המלחמה. העניין הדחוף הוא לפתח תוכנית ברורה ומוצלחת ליום שאחרי המלחמה שתוכל להביס את חמאס". 

הפצצה באזור רפיח (צילום :רשתות ערביות)

דבריו אלו מגיעים בעקבות השבוע הטעון ברפיח, שהחל בחיסול שני בכירים חמאס בשכונת תל אלסולטאן במערב רפיח, יאסין רביע, ראש מטה הגדה של הארגון וחאלד נג'אר, בכיר במטה. כזכור, בעקבות החיסול פרצה שריפה בסמוך למוקד החיסול, בה נהרגו למעלה מ-40 עזתים בלתי מעורבים. האירוע גרר תגובות חריפות מהקהילה הבינלאומית. בצה"ל מעריכים כי במבנה שבו שהו אסין רביע, ראש מטה הגדה בחמאס ועוזרו הבכיר חאל נג׳אר, שחוסלו בתקיפה השבוע, הייתה תחמושת רבה של ארגון הטרור שהובילה לשריפה, זאת על אף התקיפה המדויקת של הצבא.

בחדשות ABC דווח אתמול כי בישראל עדכנו את ממשל ביידן על כך שההערכה היא שרסיס מהתקיפה שלשום ברפיח פגע במכל דלק שעמד במרחק של כ-100 מטרים. על פי הדיווח, בישראל מעריכים כי זה מה שהצית את השריפה באוהלים של האזרחים.

אנתוני בלינקן, טד קרוז (צילום: רויטרס,אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אנתוני בלינקן, טד קרוז (צילום: רויטרס,אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בשבוע שעבר, הסנאטור הרפובליקני טד קרוז תקף בחריפות את מזכיר המדינה במהלך שימוע בסנאט על רקע המלחמה ובעקבות מדיניות הממשל וייחסה לישראל. במשך יותר מתשע דקות תקף קרוז את בלינקן, והטיח בו האשמות: "אתה והנשיא מימנתם את השביעי באוקטובר באמצעות הזרמת מאה מיליארד דולר למשטר רצחני שמימן את ההתקפות הללו. אדוני המזכיר, אתה עמדת בראש אסון מדיניות החוץ הגרוע ביותר בזמנים המודרניים".