בדרך לדרמה מדינית נוספת? ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכך שאין בכוונת ארה"ב להטיל עיצומים נגד בית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג, לאחר הבקשה שהוגשה לצו מעצר נגדו, כך דווח היום (רביעי) ב"פוליטיקו" הגרמני. בדיווח נמסר כי בריאיון שקיים היום וצפוי להיות משודר בשבוע הבא, הביע נתניהו את הפתעתו ואף את אכזבתו מכך.

חזרנו לציר פילדלפי: זה מה שצה״ל מצא במעוז חמאס | כל המידע שאפשר לספר
מצרים במתקפה חריפה על ישראל: ממציאה תירוצים להמשך המלחמה

כזכור, בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ביקש לפני תשעה ימים צווי מעצר למנהיג חמאס הטרוריסט יחיא סינוואר ולראש הממשלה בנימין נתניהו "באשמת פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות על פי התקפות 7 באוקטובר על ישראל והמלחמה בעזה שלאחר מכן".

בנימין נתניהו תוקף את האג. קרדיט: משרד ראש הממשלה (צילום :משרד ראש הממשלה)

קאן אמר כי בית הדין הבינלאומי מבקש להוציא צווים גם לשר הביטחון יואב גלנט, כמו גם לשני מנהיגים בכירים נוספים של חמאס - מוחמד דף ואיסמעיל הנייה. פאנל של שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ידון כעת בבקשתו לקבלת צווי המעצר. קאן אמר האישומים נגד סינוואר, הנייה ודף כוללים "השמדה, רצח, לקיחת בני ערובה, אונס ותקיפה מינית".

האישומים מעוררי המחלוקת נגד נתניהו וגלנט כוללים "גרימת השמדה, גרימת הרעבה כשיטת מלחמה, כולל שלילת אספקת סיוע הומניטרית, פגיעה מכוונת באזרחים בסכסוך". ישראל וארה"ב אינן חברות בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. עם זאת, בית הדין טוען שיש לו סמכות שיפוט על עזה, מזרח ירושלים ויהודה ושומרון לאחר שמנהיגים פלסטינים הסכימו רשמית להיות מחויבים לעקרונות היסוד של בית המשפט ב-2015.