כשליש מהישראלים (37%) אומרים שהשתתפו בפועל (13%) או שתמכו (24%) במחאה כנגד הרפורמה המשפטית או בעד הקדמת הבחירות בשנה וחצי האחרונות. כך עולה מסקר שהגיע לידי "מעריב", אשר נערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.
אותם משיבים נשאלו את מי מרשימת המחאה הם רוצים לראות מתמודדים בבחירות הבאות והדבר יגדיל את הסיכוי שהם יצביעו לרשימה שבה יתמודדו האנשים האלה.

בצל סערת הגננות: משה גפני באיום מפורש לעבר נתניהו
באופוזיציה בטוחים: זאת הסיבה שצחי הנגבי נקב במועד סיום המלחמה

כל אחד יכול היה לסמן עד שלושה שמות, כך שהמספרים מסכמים יותר מ־100%. על פי הסקר, שקמה ברסלר היא מובילת המחאה, שמשתתפיה ותומכיה רוצים לראות יותר מכולם מתמודדת בבחירות הבאות לכנסת. היא צוינה על ידי 32% מתומכי ומשתתפי המחאה ו־69% מבעלי הדעה (שציינו שם כלשהו). אחריה מדורגים יאיא פינק עם 13% תמיכה (28% מכלל בעלי הדעה) ומשה רדמן עם 10% (21% מבעלי הדעה). שאר השמות שהוצגו בסקר קיבלו אחוזי תמיכה חד־ספרתיים.

יאיא פינק (צילום: פרטי)
יאיא פינק (צילום: פרטי)

בתשובה לשאלה: האם השתתפת או תמכת במחאה נגד הרפורמה המשפטית, או בעד הקדמת הבחירות בשנה וחצי האחרונות? – התשובות היו: השתתפתי בפועל במחאה - 13%, תמכתי במחאה - 24%, לא - 63%.

בסקר שהתקיים ב־26־27 במאי השתתפו 540 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.2%.