אחרי הנאום התקיף שנשא אמש השר גדי איזנקוט, ובו מתח ביקורת נוקבת על הממשלה והעומד בראשה, נראה כי פרישת המחנה הממלכתי מהממשלה היא עניין של זמן. חבר המפלגה, ח"כ מתן כהנא, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו ב-103FM.

"זה לא הזמן, אנחנו גם לא רוצים לעזוב, אבל נתניהו לא משאיר לנו שום ברירה. אנחנו בעצם אין לנו יכולת השפעה בממשלה הזו על הדברים המשמעותיים שחשוב שנשפיע בהם, ואם אין לנו השפעה - מיותר שנשאר. מאוד היינו רוצים להישאר, המגמה שלנו היא להישאר מתוך ההבנה של השעה הקשה, הלחימה הקשה, אבל אם אין לנו שום השפעה? בשלבים הקריטיים הראשוניים של המלחמה הייתה להם השפעה דרמטית, בהמשך, כשהתחלנו לשים לב שההשפעה שלהם הולכת ויורדת נתנו עוד ועוד אפשרויות", פתח כהנא את דבריו.

מתן כהנא (צילום: יוסי אלוני)
מתן כהנא (צילום: יוסי אלוני)

"המשחק המקדים הכי ארוך בעולם נגרם מהסיבה הפשוטה, שאנחנו באמת חושבים שהניסיון של בני וגדי קריטי בקבינט המצומצם הזה, בקבינט בעת המלחמה. אבל אם אנחנו רואים שהשיקולים של נתניהו הם שיקולים של העדפת קואליציית ה־64 המקורית שלו, והשיקולים האלה מפריעים לו לקבל החלטות שבעינינו קריטיות לקיומה של מדינת ישראל", הוסיף.

כשהתבקש לתת דוגמה להחלטה שכזו, השיב: "עמדתם של סמוטריץ' ובן גביר היא דעה לגיטימי, זכותם להשמיע אותה ולפרקים יש בה דברי טעם, אבל אנחנו חושבים שזה לא לקחת את המדינה לכיוונים נכונים. למשל ברצון ללכת לעסקת חטופים, שיש לה מחירים לא פשוטים, פה ביבי לכוד בין העמדה שמשמיעים גלנט, דרעי ועוד חברים בתוך הקבינט הרחב והמצומצם, וגם גנץ ואיזנקוט, לבין מה שמשמיעים בן גביר וסמוטריץ'. אבל נתניהו יודע שהקואליציה שלו תלויה בבן גביר וסמוטריץ' ולא בגנץ ואיזנקוט".

"אנחנו ממש לא מפחדים, ההפך. אנחנו כל הזמן אומרים שכאשר יפתחו הפרוטוקולים כולם יראו את האמת והניסיון של ביבי להאשים אותנו כאילוא נחנו אלו שמעכבים אותו, כמו עסקת החטופים האחרונה. אומרים שהעסקה הזו זו המצאה של בני וגדי וניצן אלון, לא, ברגע שנתניהו והקבינט המצומצם קיבל את ההצעה הזו פה אחד – זו הצעה של ראש הממשלה נתניהו", המשיך כהנא.

בסיום דבריו אמר כהנא: "המשמעות היא שאנחנו מבינים שכרגע אין לנו שום השפעה על מהלכים של מה שקורה בקבינט ומה שקורה במלחמה ובעסקה לשחרור חטופים – יותר גרוע מהמצב הנוכחי לא יכול להיות. יכול להיות שקואליציית ה־64 של נתניהו תתהדק עוד יותר, והסיכוי ללכת לבחירות יקטן, שזה הדבר הכי חשוב למדינת ישראל – ללכת לבחירות, לחדש את האמון של האזרחים". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm