השר דודי אמסלם התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לרשת ב' לסוגיית האחריות של הממשלה על אסון ה-7 באוקטובר, ואמר דברים המזכירים את אלו שאמר השר לביטחון לאומי לשעבר, אמיר אוחנה, לאחר אסון מירון: "בוודאי שכשקורה משהו במשמרת של שר או ממשלה יש לו אחריות. אם אני אחראי זה לא אומר שאני אשם".

בנוסף התייחס אמסלם לדבריו של ראש המל"ל, צחי הנגבי, שהעריך כי המלחמה תימשך עוד כשבעה חודשים: "לא יודע מאיפה צחי הנגבי הביא שבעה חודשים, צה"ל יילחם עד שהוא יסיים את מטרותיו. נפתחה עלינו מלחמה ב-7 באוקטובר. ב-12 בצהריים התכנסו בקבינט והחלטנו על יעדי המלחמה לפי תוכנית צה"ל. מכאן הם לקחו את העניינים. יש רמטכ"ל ויש צה"ל על כל מפקדיו וחייליו, והם מתרגלים את הפקודה הזו לאופרציה צבאית".

עוד תקף את בכירי המחנה הממלכתי: "ישראל נקלעה למצב של מלחמה רב-זירתית עם סכנה קיומית. גנץ ואיזנקוט הם חלק מהמלחמה ולא מדברים ככה בחוצפה ועזות מצח. השיקולים הפוליטיים הם רק שלהם".

"קראו להם להיכנס לממשלה, לא כי צה"ל צריך עוד עצות, אלא כי רצינו להכניס את כל היהודים פנימה. פנינו לגנץ, לאיזנקוט, ללפיד ולליברמן שבחרו לא להיכנס. בהתחלה הייתה התנהלות טובה, עד שזה לא שימש את האינטרסים שלהם והם מדליפים מקבינט המלחמה", הוסיף.