במצרים בונים על ניסיונות חברי האופוזיציה להפיל את ממשלת נתניהו, זאת על רקע המתיחות המתגברת בין המדינה לישראל, כך דווח היום (חמישי) ב"אל אחבר" הלבנוני. על פי הדיווח, במדינה הערבית אף מאמינים כי הדבר עשוי בסופו של דבר ללחוץ על ישראל להסכים להפסקת אש. 

חזרנו לציר פילדלפי: זה מה שצה״ל מצא במעוז חמאס | כל המידע שאפשר לספר
מצרים במתקפה חריפה על ישראל: ממציאה תירוצים להמשך המלחמה

כמו כן, גורם מצרי טען בפני כלי התקשורת הלבנוני כי לאחרונה ישנה "ירידה בטון הישראלי האלים כלפי קהיר". עם זאת, במצרים לא מאמינים כי בכוונת ישראל לעצור את המלחמה בקרוב, לאחר שהחלה בעקבות הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס בדרום הארץ בחודש אוקטובר האחרון. 

פעילות צה"ל ברפיח 28.5.2024 (צילום :דובר צה"ל)

צה״ל השלים אתמול את השליטה בציר פילדלפי. בצה״ל אומרים כי קיים קטע של מאות מטרים ליד הים בשכונת תל סולטן, שבו כוחות הצבא לא נמצאים פיזית, אך עוקבים אחריו באופן קבוע, באמצעות איסוף והפעלת אש במקרה הצורך, במידה שיתקיימו ניסיונות הברחה. הכוחות בשטח איתרו עשרים מנהרות, כשחלקן הגדול חצו גדר למצרים. במקביל צה״ל איתר 82 פירי מנהרות והן נחקרות על ידי חיל ההנדסה.

כמו כן, צה״ל איתר עשרות משגרי טילים חמושים שכוונו למרכז ישראל ולעוטף, אשר הוחבאו במרחק של 10-40 מטרים, זאת מתוך ההבנה של החמאס כי צה״ל ימנע מלפעול נגד הטילים צמודי הגדר. צה״ל הצליח לפגוע ב-70 טילים של ארגון הטרור במרחב הלחימה