הניסיון לפטר את המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, פגע באופן דרמטי במידת האהדה כלפי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ברשת, כך עולה מניתוח מיוחד שביצעה חברת המודיעין העסקי באזילה עבור מעריב. בבאזילה ציינו כי השיח במהלך התקופה הנבדקת התמקד בפרסומים לפיהם השר בן גביר מעוניין לפטר את המפכ"ל על רקע המהומות במירון בל"ג בעומר.

כמו גנון, באמצע המלחמה: כך התדרדרו היחסים בין השר למפכ"ל לתחתית החבית

מרבית השיח שנוטר על ידי באזילה אופיין כאמוציונלי ושלילי כלפי בן גביר, מה שהוביל להתדרדרותו במדד האהדה השלילי עד לציון 9.1-, בדומה לזה של המפכ"ל, כאשר הציון הנמוך ביותר במדד זה הינו 10-. מדובר בצניחה דרמטית ביחס למדד האהדה הקודם בו זכה בן גביר לציון 2.9-.

חלק מן הגולשים פרסמו תגובות שליליות נגד השר, תוך שימוש במילים "עבריין מורשע", כאשר במרבית הפעמים הטענות נגדו הוזכרו כחלק מאותו שיח שבו עלו טענות שליליות נגד המפכ"ל שבתאי. ובמילים אחרות, אלו שאינם מרוצים מהשר - אינם מרוצים גם מהמפכ"ל.

מנגד, בן גביר בהחלט זכה גם לחיזוקים חיוביים ברשת, בשונה מהחיזוקים החיוביים למפכ"ל שאינם כוללים שבחים לשבתאי, אלא גינויים לדברי בן גביר נגדו. למעשה, רובן המכריע של הטענות נגד המפכ"ל עוסקות באסון מירון, בהתאם לנרטיב שהזכיר השר בן גביר בנימוקים לפיטוריו, בעוד שגילויי האהדה הבודדים להם הוא זכה הגיעו מהציבור שגינה את בן גביר.

כמו כן, לפי התגובות שנותחו חלק מן הציבור סבור כי האמת לגבי אסון מירון לא יצאה לאור, ואלו טוענים כי רק לאחר שהמפכ"ל יתפטר מתפקידו היא תתגלה. 

גם השיח כלפי היועמ"שית גלי בהרב-מיארה נמדד על ידי באזילה, ומהנתונים עלה כי ציון האהדה כלפיה עמד על 4.3-. השיח סביב מיארה התאפיין בטענות לפיהן היא נגועה בניגוד עניינים ופועלת במכוון נגד הממשלה. מבקריה חזרו על הקריאה לפטרה משום שהיא איננה מינוי של הממשלה. ואולם, לצד הקריאות כנגדה היא זכתה ללא מעט שבחים וחיזוקים על היותה "אשת ברזל", "אמיצה" ו"מגינת הדמוקרטיה".

לילך קינן, מנכ"לית חברת המודיעין באזילה, מסבירה כי "האירוע גרם לשר להיפגע משמעותית במדד האהדה, משום שכשניסה להציף את כשלי המפכ"ל הוא משך אליו אש שהציפה את חוסר שביעות הרצון ממנו".