סערה פוליטית התעוררה היום (חמישי), לאחר הסרטון שפורסם בערוץ 14, שהציג את דבריו של יו"ר מפלגת העבודה יאיר גולן. "אתם זוכרים את מכתב המילואימניקים? האיום הכי קטן באי ציות אזרחי הכניס את נתניהו ללחץ מטורף", הוא נשמע אומר. 

"לא הזמן הנכון": המלכוד החדש של א-סיסי שעשוי לאיים על שלטונו
מציג גרף "נרצחי העוטף" בערוץ 14: "שמאלנים, צועקים 'עכשיו, עכשיו', להחזיר את החטופים"

עוד הוסיף בתיעוד המדובר: "למה אנחנו לא עושים בזה שימוש הרבה יותר רחב? אי ציות אזרחי, זה למשל אנחנו לא עושים מילואים. עד שהממשלה לא מתחלפת, אנחנו לא עושים מילואים". 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', תקף: "מול גילויי האחדות, הגבורה, ההקרבה וההתנדבות המדהימים של מאות אלפי לוחמי המילואים ובני משפחותיהם, עומדת קריאתו חסרת האחריות של יאיר גולן בשיא עליבותה ומלמדת שהאיש אינו ראוי. עם ישראל לא יתן להחזיר אותנו ל-6 לאוקטובר".

כמו כן, גם השר בני גנץ העביר עליו ביקורת, וכתב כי "הדברים פשוטים וברורים: חובה להתייצב לשירות סדיר ומילואים, הרמטכ״ל הוא הדרג הפיקודי העליון של הצבא. לא מסרבים פקודה, לא מסרבים להתייצב - ונוהגים אך ורק לפי הפקודות. זה נכון לכל חלקי החברה הישראלית. אני קורא לחברי לנשק יאיר גולן, ולכל ההנהגה: השאירו את צה"ל מחוץ למחלוקת, עמוקה ככל שתהיה". 

בתגובה, השיב לו גולן: ״מי שבחר להעניק חגורת מגן לנתניהו, לשבת בממשלה לאומנית, משיחית וקיצונית, שמפקירה את החטופים, מסכנת את הלוחמות והלוחמים, פוגעת בביטחון, מפנה חבלי מולדת בצפון ובדרום, מחריבה את הכלכלה ופוגעת באופן אנוש ביחסי החוץ של ישראל - מי שנתן יד לכל אלה שישב בשקט. אנחנו נחזיר את הביטחון והתקווה לישראל".

חבר הכנסת וסרלאוף הוסיף: ‏"בצה"ל כצבא העם משרתים חיילים מכל חלקי החברה הישראלית, עם מגוון השקפות ואמונות - אבל במדינה יש רק דרג מכריע אחד - הממשלה. הבעת תמיכה בקריאה להמרדה ולסרבנות בזמן מלחמה ובכלל, כמו בסרטון של יאיר גולן שפורסם אתמול - פוגעת בביטחון ישראל.  מאמש אני ממתין לגינוי של בני גנץ נגד סרטון ההמרדה והוא נעלם.  בני, אני קורא לך באופן חד וברור לגנות את סרטון ההמרדה ולא להתחבא מאחורי מכבסת מילים. כך ראוי שתעשה כל ההנהגה בישראל".

בתגובה, תקף יאיר גולן את ערוץ 14: "ביממה האחרונות אני מותקף ע״י נתניהו ומכונת הרעל הביביסטית ושלוחיה בערוץ 14, בתחנות הרדיו, ברשתות ובכל מקום שהם מחדירים את הרעל, ההסתה והפלגנות שלהם. אנחנו לא מפחדים! לא מפחדים ממכונת הרעל, לא מפחדים מהאיומים ומההסתה, לא מפחדים מהשימוש הפוליטי הנפסד והבלתי חוקי במשטרת בן גביר.

אנחנו לא ניתן למושחתים, קיצוניים וחסרי אחריות שמובילים את ישראל לתהום להמשיך ולספסר בדמנו. נגמרו הימים שמיעוט קיצוני מהלך אימים על הרוב המתון. נגמרו הימים שהשלוחיםהקיצוניים יורים בגבנו ומפעילים טרור פוליטי. אנחנו נחושים מתמיד להמשיך קדימה, להשיב את הביטחון והתקווה, להחזיר את ישראל למסלולה, לחזק את הדמוקרטיה, להשיב את הסולידריות ולבנות מחדש את מה שממשלת ההרס חרבה".