יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ פנינה תמנו שטה, הגישה היום (חמישי) הצעת חוק לפיזור הכנסת ה- 25. זאת בהמשך למהלך שמוביל יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ להגיע לבחירות בהסכמה רחבה, עד לחודש אוקטובר, שנה לטבח.

איראן גייסה את 'השועל הכורדי' כדי לבצע פיגועים באירופה נגד ישראל
מצרים עולה מדרגה? "הורתה לחיילים בגבול להשיב אש אם יירו עליהם"

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, פנינה תמנו שטה: "השבעה באוקטובר הוא אסון שמצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם, להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתוכל להוביל אותנו בבטחה מול האתגרים האדירים בביטחון, בכלכלה ובעיקר - בחברה הישראלית. הגשת הצעת החוק כעת, תאפשר לנו להעלות אותה עוד בכנס הנוכחי".

נדגיש כי הגשת החוק לפיזור הכנסת על ידי סיעת המחנה הממלכתי זה כמובן צעד הצהרתי, עוד צומת בדרך לפרישה הקרובה. ברמה מעשית החוק לפיזור הכנסת שעולה להצבעה ונופל כי אין לו רוב (וזה מה שיקרה אם החוק אכן יעלה להצבעה בזמן הקרוב) - משמעותו היעדר אפשרות להגיש שוב הצעה זהה במהלך חצי שנה הקרובה. אלא אם כן, הנסיבות ישתנו ו-61 חברי כנסת לפחות יגישו את ההצעה לפיזור הכנסת.

ההצעה הנ''ל באה לאחר אמירתו של גדי אייזנקוט שהתבטא אמש ואמר: "נתניהו נכשל. ניצחון מוחלט זה סלוגן, צריך ללכת לבחירות". אייזנקוט הוסיף כי "לתוך ההחלטות נכנסו עכשיו שיקולים פוליטיים ושיקולים אחרים שהצבענו עליהם בחדרים הסגורים. ברור שצריך להחליף את הממשלה הזו בהקדם. לא נאחז בקרנות המזבח. צריך עוד קצת סבלנות".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "בעיצומה של מלחמה ישראל זקוקה לאחדות ולא לפילוג. פירוק ממשלת האחדות הוא פרס לסינוואר, כניעה ללחצים הבינלאומיים ופגיעה אנושה במאמצים לשחרור חטופינו".