יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ פנינה תמנו שטה, הגישה היום (חמישי) הצעת חוק לפיזור הכנסת ה- 25. זאת בהמשך למהלך שמוביל יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ להגיע לבחירות בהסכמה רחבה, עד לחודש אוקטובר, שנה לטבח.

המחנה הממלכתי בדרך לפרישה מהממשלה: "נתניהו לא מותיר לנו ברירה"
כבר בשבוע הבא: ההכרעה של גנץ הולכת להשפיע על המלחמה כולה

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) התייחס לדברים ואמר ב-103FM כי "אני בטוח שכשנתקרב לבחירות, אז המפה הפוליטית תיראה אחרת ואני כמובן לא שולל את האפשרות של מה שכבר היה פעם, גם של יש עתיד והמחנה הממלכתי וגופים. אני לא שולל את האפשרות, אם נמצא לנכון שזה הדבר הכי חשוב כדי להפיל את נתניהו".

"אנחנו גם חתמנו על הצעה לפיזור הכנסת, לא הנחנו אותה עוד, אבל אתה לא יכול להגיד כל שבוע הצבעה לפיזור הכנסת. אני חושב שצריך להקדים את הבחירות ולהגיע לזה בהסכמה, ואני גם מאמין בכך. אני חושב שזה שהם ישבו שם זה תרם לאחדות, ללוחמים ולמשפחות השכולות. כנראה שעכשיו הם מיצו את העניין הזה", הוסיף.

עוד אמר כי "מעריך מאוד את גדי איזנקוט, שמענו אותו אתמול, הרבה יותר משאני מעריך את נתניהו. אני סומך על היושרה שלו ועל האמינות שלו, הרבה יותר מאשר על נתניהו, ואם הוא אומר 'מיצינו, אנחנו לא משפיעים', אז אני אומר לך שיש הרבה יותר אמון באמירה שלו מאשר באמירה של נתניהו". 

בהמשך הביע דעתו על ההקלטות שנחשפו בערוץ 14, לפיהן יו"ר העבודה יאיר גולן קרא לא לעשות מילואים "עד שהממשלה תתחלף". לדברי שטרן, "כמובן שאני נגד סרבנות, בוודאי נגד סרבנות בזמן מלחמה. אני לא בטוח מה יאיר גולן אמר, כבר שמעתי כל מיני דברים, אבל אני מקווה שהוא לא אמר שהוא קורא לסירוב פקודה עכשיו". 

"יש בישראל ממשלה, רמטכ"ל, אלופי הפיקוד, מפקדים בצבא, צריכים לכבד את מה שהממשלה הטילה עליהם וכל מפקד בצבא את מה שהמפקד מעליו אמר לו לעשות, עד שזאת החלטה בלתי חוקית בעליל, שאז חובה עליו לא לציית", הדגיש. 

נדגיש כי הגשת החוק לפיזור הכנסת על ידי סיעת המחנה הממלכתי זה כמובן צעד הצהרתי, עוד צומת בדרך לפרישה הקרובה. ברמה מעשית החוק לפיזור הכנסת שעולה להצבעה ונופל כי אין לו רוב (וזה מה שיקרה אם החוק אכן יעלה להצבעה בזמן הקרוב) - משמעותו היעדר אפשרות להגיש שוב הצעה זהה במהלך חצי שנה הקרובה. אלא אם כן, הנסיבות ישתנו ו-61 חברי כנסת לפחות יגישו את ההצעה לפיזור הכנסת.