שיחה קשה וטעונה נערכה היום (חמישי) בין ראש המל"ל, צחי הנגבי, לבין משפחות חטופים. על פי הדיווח בחדשות 12, הנגבי אמר למשפחות במהלך הפגישה כי "את שלב א' של העסקה (החלק ההומניטרי) נצליח להשיג תוך כמה חודשים קצרים. זה לא ייקח חודשים ארוכים ולא שנים. אם החטופים לא יחזרו תוך שבועות או חודשים בודדים - אין לנו תוכנית מגירה. נמשיך להילחם בעזה ובצפון ורק אז נשב להערכת מצב".

ראש המל"ל: "הלחימה בעזה תימשך עוד שבעה חודשים לפחות"

על פי הדיווח, בשלב זה אומר אחד הממשתפים: "אז אנחנו אבודים", הנגבי מאשר ומוסיף כי "לא מאמין שהממשלה הזו תצליח להשלים את העסקה כולה. הממשלה הזו לא תקבל החלטה על הפסקת המלחמה עבור החזרת כל החטופים. חייבים להמשיך להילחם כדי שלא יהיה עוד 7 באוטובר 2027".

הפגנת תמיכה בקריאת להחזרת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת תמיכה בקריאת להחזרת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

בתגובה, אומרת אחד המשתתפות, ככל הנראה בעקיצה לראש הממשלה כי "במהלך מלחמה לא מקבלים כסף כדי לבנות בריכה", הנגבי משיב בזעם: "הוא יכול לבנות גם 10 בריכות עם הכסף שלו. אלו דברים מתועבים. אין מה להגיד את זה בשיחות. אין לך מקום לשנוא ולכאוב ככה".

בתגובה, היא משיבה לו: "יש לי את כל המקום לכאוב ולשנוא, כי אני הייתי 15 שעות בממ"ד, ברחתי ממחבלים ודרכתי על גופות ואתה לא". הנגבי אומר בתגובה: "טוב, אז יאללה, תקללי אותי". בשלב זה, כך על פי הדיווח בחדשות 12, היא יוצאת מהחדר בבכי. משתתפת נוספת כועסת ועושה את דרכה לדלת, הנגבי אומר לה בתגובה: "גם את הולכת לעשות דרמה ולסגור את הדלת מאחורייך". 

בתגובה מסר הנגבי לחדשות 12 ואמר כי "ראש המל"ל נפגש עם כל משפחה של חטופים המבקשת להיפגש עימו מאז תחילת המלחמה. ראש המל"ל אינו מקליט שיחות אלה ואינו מפרסם את תוכנן ברבים. זו הדרך הראויה לקיים דיאלוג פתוח וכן בין הדרג המדיני למשפחות הכאובות. לא אסטה ממסורת זו גם בעקבות הפגישה. ישראל מחויבת להביא לשחרור כל החטופים, וכך נעשה".