שר החוץ ישראל כ"ץ דחה על הסף היום (שישי) את בקשתו של שר החוץ הספרדי חוזה מנואל אלברס לבטל את ההגבלות שהוטלו על הקונסוליה הספרדית בירושלים.

מה האינטרס האירופי להכיר במדינה פלסטינית ולמה זה לא קשור לישראל?

ההגבלות, שייכנסו מחר לתוקפן, אוסרות על הקונסוליה הספרדית בירושלים לבצע פעילות קונסולרית או להעניק שירותים קונסולריים לתושבי הרשות הפלסטינית, וזאת בעקבות הכרת ממשלת ספרד במדינה פלסטינית ושורת התבטאויות אנטישמיות של ראשיה.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "נוכח חומרת ההתבטאויות האנטישמיות מצד בכירים בממשלת ספרד ובראשן הקריאה הברורה להשמדת מדינת ישראל וקידום מדינה פלסטינית במקומה בין הים לירדן - כל קשר בין הקונסוליה הספרדית בירושלים לבין אנשים ברשות הפלסטינית מהווה סכנה לביטחון הלאומי של ישראל וייאסר לחלוטין. ישראל תפקח בקפדנות אחר מילוי ההוראות ובמידה ויימצאו הפרות, יינקטו צעדים נוספים עד כדי סגירת הקונסוליה הספרדית בירושלים".

נזכיר, כי ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, הכריז ב-28 במאי, על כניסתה לתוקף של ההכרה במדינה פלסטינית. לדבריו, ההכרה תקפה למדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה מזרח ירושלים, וכל שינוי בגבולותיה יתקבל רק אם יושג בהסכמה על שני הצדדים.

על כן, בשבוע שעבר כ"ץ החליט לנתק קשר בין הנציגות הספרדית בישראל לבין הפלסטינים ולאסור על הקונסוליה הספרדית בירושלים לתת שירות לפלסטינים מיו"ש - בעקבות הכרת ספרד במדינה פלסטינית והקריאה האנטישמית של סגנית ראש ממשלת ספרד. שר החוץ ישראל כ"ץ אף אמר: "מי שיפגע בנו אנחנו נפגע בו - ימי האינקוויזיציה תמו".

נזכיר כי במרץ ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ז, הודיע כי ארצו לא תכיר במדינה פלסטינית עצמאית באופן חד צדדי, וכי גובשה הסכמה עם אירלנד, מלטה וסלובניה לקבל את ההחלטה "כאשר הנסיבות יהיו רצויות". לדבריו, המטרה היא לפעול עם מדינות אחרות כדי "לכייל היטב את הרגע שבו נחליט להכיר במדינה פלסטינית".