מלחמת חרבות ברזל: אחרי נאום ביידן אמש - לשכת ראש הממשלה בהודעה נוספת לתקשורת באנגלית ובערבית: התנאים של ישראל לסיום המלחמה לא השתנו, והם כוללים השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, שחרור כל החטופים והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל.

ימאיס על כולם את חייהם: הצנזורה שומרת על נתניהו מפני בן גביר? | בן כספית
האימפריה המוסלמית שהודיעה: מוכנים לקחת חלק מהשליטה ברצועת עזה

ישראל תמשיך להתעקש על עמידה בתנאים אלה לפני שניתן יהיה להגיע להפסקת אש קבועה. הרעיון שישראל תסכים להפסקת אש קבועה לפני קיום התנאים האלה, אינו מתקבל על הדעת.

כזכור, על פי הנשיא ביידן, השלב הראשון של העסקה יכלול הפסקת אש בת שלושה שבועות, במסגרתה ייסוג צה"ל ממרכזי האוכלוסייה ברצועה ויתחיל שחרור של חטופים – נשים, קשישים, ומקרים הומניטאריים. בשלב זה גם יורשו תושבי הרצועה שנעקרו מבתיהם עם תחילת המלחמה, לחזור לצפון הרצועה, ותוגבר הזרמת הסיוע ההומניטארי.

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

במקביל, יחלו דיונים לסיום המלחמה – והאש לא תחודש כל עוד מתקיים משא ומתן.השלב השני יכלול את שחרור יתר החטופים, כולל חיילים וגברים בגיל מילואים – בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטינים. בנוסף, כוחות צה"ל ייסוגו מרצועת עזה. בשלב השלישי - תיערך התחלת שיקום הנזקים האדירים שנגרמו בלחימה לרצועת עזה, והחזרת גופות חטופים שמוחזקות בידי חמאס.