משפחות החטופים מקיימות הערב (שבת) עצרת ענק בכיכר החטופים בתל אביב לציון 239 ימים בהם נמצאים 125 יקיריהן במרתפי מנהרות חמאס ברצועת עזה. מעל 120 אלף איש מפגינים בשעה זו בכיכר הדמוקרטיה (קפלן) בעיר בנוסף לכ-60 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ בקריאה לבחירות עכשיו. על הבמה הודיעו ארגוני המחאה שיעלו לירושלים החל מאמצע יוני למערכה המכרעת שבסופה יוכרזו בחירות.

"לעמוד נגד היהודים": הודעת הפייק המצמררת שקיבלו תושבי הגליל
רחפן נכנס לבית, וגילה מלכודת: זה מה שהטמינו מחבלי חמאס ללוחמים ברפיח | צפו

שידור ישיר מהעצרת למען החטופים:

בהמשך ישיר לנאומו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמש, דרשו בני משפחות החטופים בהובלתם של "דור המחר", צעירי המשפחות מממשלת ישראל לאשר מיד את "עסקת נתניהו" ולהשיב הביתה מיד את כלל החטופים - את החיים לשיקום חייהם ואת החללים לקבורה. נציגי המשפחות קראו גם כן לכלל שרי הממשלה וחברי הקואליציה שלא לתת יד לאפשרות לטרפד את העסקה, להתחייב באופן פומבי ולעשות הכל כדי שזו תצא לדרך באופן מידי.

יובל שרעבי, בתו של יוסי שרעבי ז"ל, אמרה: "אבא שלי, שאני מתגעגעת אליו כל כך, נרצח בשבי ביום ה-99. אבא שלי, אדם עם לב שכולו אהבה ונתינה, סיים את חייו כשסביבו ההפך הגמור מכך. מה שנותר לנו לתת לך, אבא, זו קבורה ראויה, מכובדת, עוטפת ואוהבת. יש לכולנו מחויבות כלפי מאה עשרים וחמישה בני ובנות אדם. רוצים לדבר על תקומה ועתיד? אנחנו דור העתיד. ודור העתיד הזה אומר בבירור - אי אפשר לדמיין תקומה לפני החזרת החטופים כולם".

סהר שוקטי, אחיו החורג של ירדן ביבס: "אנו נמצאים במציאות לא הגיונית. איך זה שעדיין יש ילדים בשבי והעולם אינו זועק? בזמן שרוב התינוקות מתחילים ללכת במרחב, כפיר נמצא בשבי. ואין לו מרחב. אנחנו, הדור הצעיר, בני משפחות החטופים תקועים ב-'pause'. אין לנו את היכולת והרצון לתכנן עתיד בלי חזרתם של כל החטופים, החטופות והחללים. אחד החטופים הוא סשה חברי מילדות. אות החיים שקיבלנו השבוע מסשה היה מאוד מרגש ומשמח. מהיכרותי איתו לעומק, זה לא האדם שאני מכיר! סשה שאני מכיר הוא בחור עם ביטחון, חיוך מדהים ולב זהב".

אלה בן עמי, בתו של אוהד בן עמי: "להיות בת של חטופים זה אומר לראות את אמא שלי יושבת במיטת בית החולים ונאנקת מכאבים ואני לא יכולה לרוץ לקרוא לאבא שלי שיבוא לנשק אותה - כי הוא בשבי".

"לפני שבועיים הייתי בכנסת, וצעקתי אליכם מדם ליבי, כי אתם חזרתם לחיים שלכם בזמן שאח שלי בשבי. לא הסתכלתם לי בעיניים. זאת הזדמנות שלכם להציל את החיים שלו. תגידו כן לעסקת נתניהו. תחזירו את אח שלי ואת כל החטופים הביתה", אמר מור קורנגולד, אחיו של טל שוהם.

ירדן גונן, אחותה של רומי גונן, שיתפה: "להיות אחות של אישה חטופה, זה להבין על בשרי ונשמתי מהי החוויה של להיות אישה במרחב לא בטוח. ולהרגיש אשמה שאין לי יכולת לעשות דבר כדי למנוע את זה".

מעל 120 אלף הפגינו בקפלן וקראו לבחירות (צילום:  אביב אטלס)
מעל 120 אלף הפגינו בקפלן וקראו לבחירות (צילום: אביב אטלס)

שיר סיגל, בתו של קית' סיגל: "שלושה שבועות לפני השבת הנוראית התארסתי לבן זוגי. זה היה הרגע המאושר בחיי. ברגעים אלה היינו אמורים להתחתן ולהתחיל להקים כאן בית, כאן במדינת ישראל שאנחנו כל כך אוהבים. איך אני אמורה לעשות את זה אם אבא שלי עדיין בשבי? איך דור שלם של צעירים יקים כאן בית ומשפחה, אם מדינת ישראל לא מחזירה אזרחים חטופים הביתה, כבר שמונה חודשים? אני פונה ליושבים בשולחן מקבלי החלטות - אם עתיד המדינה חשוב לכם תגידו כן לעסקת נתניהו, תגידו כן לעתיד ראוי למדינת ישראל".

זיו עבוד, בת זוגו של אליה כהן, אמרה: "דמיינו מה זה לחפש את אהבת חייכם בשבע השנים האחרונות מתחת לגופות, ובסוף לקבל תמונה בטלגרם שהוא נחטף כשהוא פצוע ומדמם. אני מוקפת במטפלים, חברים ומשפחה, ואליה מוקף במחבלים, נשקים ומלחמה. חשוב שתזכרו - במידה והחטופים לא יחזרו, רבים וטובים יבחרו לרדת מכאן. אף אחד לא יגדל את ילדיו במדינה שמפקירה את אזרחיה בעזה. ללא החזרת החטופים אין הווה! ללא החזרת החטופים אין עתיד! ללא החזרת החטופים אין שיקום!".

לילו ליפשיץ, נינתו של עודד ליפשיץ: "אני מתגעגעת אליו ורוצה כבר לראות אותו שוב, אחרי שמונה חודשים שהוא כל כך רחוק ממני. אחרי כל כך הרבה דברים טובים שהוא עשה עבור כולם, הוא נחטף וכבר 239 ימים נמצא ממש רחוק ממני ומכל המשפחה. אני רוצה לראות את סבא רבא שלי שוב, כי מגיע לו שלא נשכח אותו ושיחזירו אותו הביתה לסבתא רבא יוכ'קה שלי".

אדם ליפשיץ, נכדו של עודד ליפשיץ, סיפר כי הוא "מתגעגע לטיולים על הריקשה בקיבוץ, למשחקי הרמי ולבקרים שהייתי מתעורר מוקדם והיינו יושבים ומדברים".

"ביום העצמאות חשבתי עליך כל הזמן, כי זאת הייתה הפעם ראשונה מאז שנולדתי שלא הלכנו לחגיגות העצמאות במועצה, שם תמיד קנית לנו צמר גפן מתוק בלונים ושטויות מהבהבות", הוסיף.

מאיה ליפשיץ, נכדתו של עודד ליפשיץ: "אנחנו קוראים לו 'סופר סבא'. אבל למרות שהוא 'סופר סבא' אין לו זמן לחכות אפילו עוד יום אחד נוסף בשבי חמאס. הוא צריך לחזור אלינו ולסבתא יוכ'קה הגיבורה שלנו! לפני שבועיים היה לסבא יום הולדת ולא יכולנו לבקר, להתקשר ואפילו לשלוח ברכה. סבא שלנו שבוי בעזה כבר 239 ימים!".

ספיר מוצפי, יו"ר מועצת התלמידים הארצית: "ישראל מדינה מוקפת אויבים, האנטישמיות ממשיכה להתגבר, בעוד כחודשיים חבריי ואני נתגייס כדי להגן על המדינה הזאת. כולנו מבינים שבעולם אין למישהו את התפקיד לשמור עלינו - זה אנחנו לעצמנו וכמו שחובתי להגן על המדינה, כך גם חובתה של המדינה להגן עליי, על התושבים בה, על החטופים. משפחות יקרות, אני רוצה להבטיח לכם דבר אחד: נמשיך להיות איתכן כאן בכאב שלכן, נמשיך להיות מעורבים ולהילחם עבור האחים שלנו עד שכולם יחזרו! החטופים החיים לשיקום חייהם והחללים לקבורה ראויה".

יסמין מגל, בת דודתו של עומר נאוטרה, נשאה תפילה לשלום החטופים והחיילים.

שאול מרידור, ראש אגף התקציבים לשעבר ואבא ללוחם, נשא דברים בהפגנה המרכזית בצומת עזריאלי בתל אביב: "פסע מניצחון שלא מגיע לעולם, אנחנו מוקפים אויבים, כל העולם נגדנו. ככה ראש הממשלה רוצה את כולנו: מיואשים. חסרי תקווה. אתמול בלילה קיבלנו תזכורת איך נראה מנהיג אמיתי שדואג לעתיד ישראל ולא לעתידו שלו - תודה הנשיא ביידן".

"לממשלה הזו יש מדיניות אחת - הישרדות פוליטית של נתניהו וממשלתו הקיצונית והמשיחית. הם מתנהגים כאילו הכל מותר להם. מותר להם להשחית משרדים ממשלתיים. מותר להם להשתמש בתקציב למטרות פוליטיות ובזויות. מותר להם לסכן את היחסים עם המעצמה הגדולה בעולם ועם העולם המערבי. ומעל הכל - מותר להם להפריד בין דם לדם. מותר להם לקבוע, בחוק, שמי שנולד חרדי לא צריך לקחת חלק בנטל. תמיד כשנדמה לנו שאין נמוך יותר מגלה לנו הממשלה שאפשר נמוך עוד יותר. הערב אנו שולחים מסר חד לקראת הדיון מחר בבג"ץ - החברה הישראלית לא תיתן יד להשתמטות ממוסדת. אנחנו לא נאפשר את זה - לא כלכלית, ולא ערכית".

שי מוזס, תושב הרצליה ואחיינו של החטוף בן ה-80 גדי מוזס שנחטף מביתו בניר עוז, אמר כי "בשמונת החודשים המייסרים האחרונים מתחדד הדיון: האם אנחנו עדיין אומה חפצת חיים, או אומה שאוהבת את אזרחיה גיבורים ומתים? האם מדינת ישראל צריכה לבצע נוהל חניבעל בחטופים כמו ששמענו את היועץ של מירי רגב מציע או שהיא צריכה לעשות הכל כדי להחזיר אותם? ככל שעובר הזמן, ברור כי הדרך היחידה להחזיר את כל החטופים - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה - היא בעסקה הכוללת את סיום הלחימה. אתמול פורסם כי ישראל הציעה הצעה כזו בדיוק. אנחנו מבינים כי ההצעה הזו נמצאת על השולחן כבר חודשים. אני קורא למנהיגי ישראל- ביבי, גנץ, איזנקוט - אל תתנו להזדמנות הזו לחמוק. אל תרשמו את עצמכם בדברי הימים של העם היהודי כמי שהפקירו אזרחים ישראלים למותם סגרו עסקה ותצילו את מי שאפשר להציל! עכשיו!".

הפגנה למען שחרור החטופים בהרצליה (צילום :זאב ינאי, מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה)

משה רדמן אבוטבול, יזם וממובילי המחאה, אמר כי "רק השבוע המפכ״ל הודה שבן-גביר מנסה להפוך את המשטרה למליציה, היועמ"שית התריעה ממהפכת הפוליטיזציה, ראש השב״כ נדרש על ידי נתניהו להגביר את הלחץ על המחאה וסביבת נתניהו הפיצה סרטון שקורא למרד. אנחנו רגע לפני שראשי מערכת הביטחון יתפטרו וממשלת המחדל תמנה אחרים בדמותה ובצלמה. רגע לפני הבחירות בארצות הברית. רגע לפני יום השנה לאסון. כל אלו יכולים להיות מכה אחת יותר מידי לישראל כמו שאנחנו מכירים אותה. עלינו לקום ולעצור את הטירוף עכשיו!".

"בחודש הקרוב האדמה תרעד מתחת לרגלי הממשלה עם חוק ההשתמטות הבזוי, הפרישה של גנץ, הצווים הבינלאומיים נגד נתניהו והלחץ הגובר מצד בכירים בליכוד. החל מ-16 ביוני אנחנו מתכוונים לעבור, כל ארגוני המחאה, יחד עם גופים אזרחיים ועסקיים נוספים, למחאה רציפה, יומיומית, בירושלים, תל אביב, קיסריה ומקומות נוספים. המחאה תכלול הפגנות ענק יומיות, מהלכי שיבוש נגד פעילות הממשלה, שביתות ועוד".

משה רדמן אבוטבול (צילום: עומר ילין)
משה רדמן אבוטבול (צילום: עומר ילין)

חבר הכנסת ולדימיר בליאק אמר במהלך הפגנת מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה: "השבוע הקואליציה הגיעה לשפל נוסף. השבוע חבר כנסת מהליכוד תקף בן משפחת חטוף. השבוע ראש המל"ל רמס את כאבן של משפחות החטופים. מחר בית המשפט העליון ידון בגיוס החרדים. ולא, אחרי 7 באוקטובר הוויכוח נגמר. ברור שהצבא זקוק לעוד 10,000 חיילים. זו לא סוגיה פוליטית. זו הביטחון שלנו, העתיד שלנו. כי אין 'יחד ננצח' ללא 'יחד נתגייס'. הם אומרים לנו 'יחד ננצח', ומעבירים 10 מיליארד שקלים לכספים קואליציוניים, הופכים את המשטרה למיליציה פוליטית של בן גביר וגם מסבירים לנו בערוץ 14, ש-1200 ישראלים נאנסו ונרצחו ב-7 באוקטובר, כי הם לא הצביעו ליכוד ובן גביר. איזו חוצפה, איזו הסתה, איזה רוע".