מלחמת חרבות ברזל: בערוץ התקשורת הסעודי 'אל-חדאת' פורסם הערב (שבת) מתווה חדש לעסקת החטופים. השלב הראשון כולל שחרור 33 חטופים חיים ועצירת הטסת כלי טיס ברצועת עזה למשך 10 שעות ביום.

לקראת ההפגנה: מטה משפחות החטופים דורש מנתניהו לקבלת עסקת ביידן
רחפן נכנס לבית, וגילה מלכודת: זה מה שהטמינו מחבלי חמאס ללוחמים ברפיח | צפו

השלב השני יכלול את שחרור יתר החטופים, כולל חיילים וגברים בגיל מילואים – בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטינים. בנוסף, כוחות צה"ל ייסוגו מרצועת עזה. 

בשלב השלישי - ישראל תשחרר 30 עצורים פלסטיניים על כל עצור, ועל סמך רשימות שסיפק חמאס במסגרת התוכנית, ותתחייב לשיקום רצועת עזה בפרק זמן של 3 עד 5 שנים.

כזכור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציג אמש בהצהרה דרמטית את המתווה שאישרה ישראל לעסקה שתכלול שחרור חטופים ואת סיומה של המלחמה: "זה הזמן שהמלחמה תסתיים והיום שאחרי יתחיל", אמר. בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו אישרו כי ניתן לצוות המשא ומתן מנדט לדון במתווה הנוכחי.

תיעוד מפעילות יחידת "רפאים" במרכז רצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

בנאומו מתח ביידן ביקורת על מדיניות ישראל ומקבלי ההחלטות, ואמר: "אני יודע שבישראל יש מי שלא יסכים להצעה הזו ורוצים שהמלחמה תימשך לנצח, חלקם גם בממשלה. הם רוצים לכבוש את עזה לתמיד, והחטופים לא נמצאים בעדיפות שלהם.

אני קורא למנהיגי ישראל לקבל את העסקה הזו", הוא המשיך: "המשך המלחמה ומחשבה על ניצחון מוחלט רק תיתקע את ישראל בעזה, תבודד אותה בעולם ולא תחזיר את החטופים הביתה. אבל העסקה הזו תביא את החטופים הביתה ותבטיח ביטחון לישראל ועשויה להוביל לרגיעה בגבול הצפון".

בנימין נתניהו בריאיון בצרפתית (צילום: לשכת ראש הממשלה)

"חמאס אומר שהוא רוצה הפסקת אש - הוא צריך לקחת את העסקה. עכשיו הזמן לקרוא לחמאס לקחת את העסקה ולסיים את המלחמה", אמר והוסיף כי בצד הישראלי "צריך להרחיב את המנדט של צוות המשא ומתן", אמר. "הגיע הזמן למלחמה הזו להסתיים וליום שאחרי להתחיל".