מלחמת חרבות ברזל: בת דודו של ראש המל"ל צחי הנגבי, מיכל גרינברג אקיאן, גינתה היום (שבת) את התנהלותו מול משפחות החטופים, כפי שעלה מפרסום הקלטות מתוך ישיבה בינו לבינן.

רחפן נכנס לבית, וגילה מלכודת: זה מה שהטמינו מחבלי חמאס ללוחמים ברפיח | צפו
33 חטופים חיים בשלב הראשון: פרטים חדשים על ההצעה הישראלית

"התלבטתי אם לכתוב לך בפרטי אבל אז החלטתי שאם אתה לא מתבייש לבייש אותי אז אני לא מתביישת לצאת ולהצהיר בפומבי", כתבה אקיאן בפוסט בפייסבוק. היא האשימה אותו ואת הממשלה בכך שלא הצליחו להחזיר את החטופים, "המינימום שעליכם לעשות זה להחזיר אותם הביתה עכשיו! אם אין ביכולתך לעשות זאת, תפנה את מקומך".

"צחי הנגבי הוא בן הדודה שלי", כתבה בפוסט. "אני אוהבת אותך אהבה גדולה כאדם אבל חושבת שהתנהלותך כראש המל"ל היא מבישה. לפעמים עדיף לשתוק. התגובות שלך למשפחות החטופים היו מעליבות, לא מכבדות, לא רגישות ובהחלט מיותרות. מגיעה להן התנצלות אישית ופומבית. מגיעה לי התנצלות. 

"נעמה לוי היא נכדתו של שאול, קולגה וידיד טוב שלי , תומר אחימס הי"ד הוא בן של משה וענת הם בני אותו גרעין נח"ל בדיוק כמוני וכמו אילן וכולנו יישבנו את הנגב, טל חיימי הי"ד הוא אח של אור שנשואה לרני שגם גופת אחיו אורן גולדין נמצאת בעזה. אור ורני הם חברים טובים של תום ועמית, בתי וחתני.

 "צחי, הביבסים הם חברים טובים של ניצן ורון, חתני ובתי, הם מחכים להם", גילתה. "דוד קוניו גם הוא בן כיתה וחבר אהוב של ניצן. אלה בן עמי שאביה אוהד מוחזק בעזה היא בת כיתה של נועה, בתי הצעירה שלמדה בנופי הבשור והיא עצמה איבדה חברים. נעמה לוי היא נכדתו של שאול, קולגה וידיד טוב שלי , תומר אחימס הי"ד הוא בן של משה וענת הם בני אותו גרעין נח"ל בדיוק כמוני וכמו אילן וכולנו יישבנו את הנגב, טל חיימי הי"ד הוא אח של אור שנשואה לרני שגם גופת אחיו אורן גולדין נמצאת בעזה. אור ורני הם חברים טובים של תום ועמית, בתי וחתני.

"אתם, שיושבים במגדל השן ראוי שתהיו יותר ממלכתיים, יותר רגישים ותמנעו מלעשות טעויות כואבות. בואו תרדו קצת לדרום, תחיו כאן תקופה תכירו את האנשים המדהימים שחיים בכל ישובי הנגב ותרגישו מהו פחד, כאב, עצב, בדידות. לצערי, תושבי הצפון לא בבית כדי לארח אותם אבל אנחנו כן.

"צחי, אתה נמצא בתפקיד מרכזי ויש לך את היכולת והכוח לשנות ולהשפיע. החטופים היו צריכים להיות בבית מזמן. לא ידעתם לשמור עליהם, המינימום שעליכם לעשות זה להחזיר אותם הביתה עכשיו!! אם אין ביכולתך לעשות זאת, תפנה את מקומך. "אל תחטא בחטא היהירות. אל תתנתק מהרגש שהיה כל כך מזוהה עם דודתי האהובה. אני בטוחה שגם אמא גאולה היתה אומרת לך להתנצל".

בנימין נתניהו בריאיון בצרפתית (צילום: לשכת ראש הממשלה)