מלחמת חרבות ברזל: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב' ופרש משנתו בנוגע למתווה הדרמטי שהציע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום שישי בערב ועל ההמתנה לתשובת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאחר המתקפה המשולבת על הצפון: צה"ל תקף ברחבי לבנון
הכל או כלום: הדילמה של נתניהו היא הקשה בתולדותיו | בן כספית

בפתח הראיון אמר: "מה שהאמריקאים עשו זה אמרו שאנחנו לא רוצים להגיע למצב שנתניהו אומר דבר אחד באנגלית ודבר שני בעברית ומושך זמן, לזה ביידן לא הסכים וטוב עשה. ההצעה היא כואבת, אף אחד לא אוהב את זה אבל זה מראה שהברירה היא להחזיר את החטופים או להפסיק את המלחמה, זה לא הולך ביחד".

"החטופים מתים שם, מחויבותה של מדינת ישראל היא להחזיר אותם", המשיך. "כל שבת שאני הולך לכיכר החטופים יש פחות חטופים וכולנו יודעים שאין באמת 125. כמה שנים עוד נמשוך את המלחמה, מה זה עושה לכלכלה, מה זה עושה למילואימניקים, מה זה עושה למעמד הבינלאומי שלנו. האינטרס של מדינת ישראל הוא לא שצה"ל ישלוט בעזה לנצח".

הפגנה למען שחרור החטופים בהרצליה (צילום :זאב ינאי, מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה)

"נתניהו רצה שההצעה תהיה סודית, ולזה ביידן לא היה מוכן. הוא אמר לו שאם זו התוכנית תעמוד מאחוריה, ואם יש לך קושי פוליטי תתגבר עליו. הוא דיבר עם אזרחי ישראל ואמר 'זו ההצעה שלכם'", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "מה שנכון לגבי נתניהו זה ש-7 באוקטובר קרה במשמרת שלו, שהוא ראש ממשלה לא לגיטימי מאז 7 באוקטובר. אם גנץ לא היה יושב בממשלה שלו כבר היינו חמישה חודשים אחרי עידן נתניהו. יש בממשלה אנשים הגונים שמרגישים שיש להם דם על הידיים. כשגנץ יצא זה יתחיל להתפרק. העפנו אותם פעם אחת ונדע להעיף אותם עוד פעם".