מלחמת חרבות ברזל: אלוף (מיל') איל בן ראובן, לשעבר מפקד גיס וחבר כנסת, שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM והביע את דעתו בנושא נאום נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשישי האחרון ותקף בחריפות את ראש המל"ל צחי הנגבי.

לאחר המתקפה המשולבת על הצפון: צה"ל תקף ברחבי לבנון
לפיד נגד גנץ: "היינו יכולים להיות 5 חודשים אחרי עידן נתניהו"

בפתח הראיון אמר: "זו הצעה טובה, נכונה. זו אופציה. אנחנו במפל עמוק של הידרדרות אסטרטגית, טרגדיה מתמשכת. בתוצאה שצבא נלחם, מביא הישגים בשטח, וממשלה שלאורך זמן מרסקת את ההישגים האלה, בעיקר באי קבלת החלטות. תראו לאיזה מורד אנחנו נופלים. חיילים נופלים בקרב, ומה? לאן זה מוביל בדיוק? מה אנחנו עושים בעזה היום? מה קורה בצפון?".

"יצאנו למלחמה, השגנו לא מעט הישגים", המשיך. "הדרג המדיני לא מייצר שום דבר כתוצאה מהם ורק מדבר 'אסטרטגיית הנגבי'. הצעתי להנגבי להתייצב עוד באותו ערב לרדת על הברכיים ולהתנצל בפני המשפחות שהוא פגע בהן. לבו של ביידן הרבה יותר פתוח מאשר לבו של נתניהו, ותוך דקות נשלפים האזיקים של בן גביר. אנחנו הולכים ומאבדים את החטופים, אני לא רוצה לתאר את היום שבו הם חוזרים, זה יהיה יום נורא עצוב כי לא יהיו חטופים".

הפגנה למען שחרור החטופים בהרצליה (צילום :זאב ינאי, מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה)

"ב-7 לחודש הובסנו, זה נכון, ניצחון לא יהיה במערכה הזו, למי שעוד מצפה. מלחמה ארוכה למדינת ישראל היא מדינה רעה. אנחנו צריכים לגיטימציה חיצונית ופנימית. השאלות שנשאלות היום בקרב אנשי מילואים, השאלות שהולכות ומעמיקות הן בשביל מה. האם בשביל שיקול הדעת של סמוטריץ' ובן גביר אנחנו נלחמים? השאלה הזו הולכת וגוברת", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "לצערי מדובר בשאלה מוצדקת כי הממשלה הזו מובילה אותנו מדכי אל דכי. סוגיית חוק ההשתמטות הוא כל כך מייצג. זו בגידה בחיילי צה"ל. הניצחון יהיה אחד - שהממשלה הזו תעוף לכל הרוחות. אני רואה טרגדיה, הידרדרות, את הלגיטימציה הפנימית הולכת ופוחתת, משפחות שעוזבות את הצפון והדרום. ביידן מגיע עם הצעה, אחרי דקה היא נזרקת לכל הרוחות. אנחנו בטרגדיה נוראית".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm