יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מבצע בימים האחרונים סבב התייעצויות פוליטיות לאחר הכרזת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שחשף את פרטי ההצעה הישראלית לעסקת חטופים.

לא החרדים: הפתרון לחוק הגיוס נמצא בכלל אצל מגזר אחר | דעה
משלחת ה־OECD צפויה להכריז: ישראל היא שיאנית יוקר המחיה‎

אתמול (ראשון) סמוטריץ' נפגש עם רבני הציונות הדתית ובהמשך קיים פגישה נוספת, שהוגדרה כ"התייעצות פוליטית עם שורה של מקורבים". במוקד, לדברי גורמים בסביבת סמוטריץ': עצירת העסקה המסוכנת לביטחון ישראל.

שר האוצר סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
שר האוצר סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את השר איתמר בן גביר לפגישה בשעות הבוקר בלשכתו על מנת שיצפה בטיוטת ההסכם המתגבשת. בלשכת ראש הממשלה העבירו לבן גביר מסר כי בניגוד לדבריו של הנשיא ביידן, אין בטיוטת ההסכם סעיף הכולל את עצירת המלחמה, וכן כי שאר הסעיפים לא יהוו "עסקה מופקרת". זאת לאחר שבן גביר אמר בתגובה לפרסום הדברים כי העסקה כפי שפרטיה מוצגים הם ״אינם הניצחון המוחלט״, אלא ה״תבוסה המוחלטת״.

בן גביר ביקש לראות את ההסכם בעיניו על כל פרטיו, וכאמור, הבוקר ראש הממשלה הזמין את בן גביר ללשכתו על מנת שיראה בעיניו את ההסכם.

איתמר בן גביר  (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)

כאמור, הנשיא ביידן מסר הצהרה ובה אמר כי "צוותנו פועלים להגעה להסכם של הפסקת אש לשישה שבועות, שתוביל לשחרור חטופים ולסיום המלחמה ההצעה שישראל הציעה כוללת שלושה שלבים. שלב ראשון יימשך שישה שבועות ויכלול הפסקת אש מוחלטת, נסיגת צה"ל מכל מרכזי האוכלוסייה בעזה ושחרור חטופים בתמורה למאות אסירים פלסטינים. יהיו חטופים אמריקאים שישוחררו בשלב הזה וגופות של חטופים יוחזרו. אזרחים פלסטינים יוכלו לחזור לבתיהם כולל לצפון. סיוע הומניטארי יזרום לרצועה".

במהלך ששת השבועות, "ישראל וחמאס ידונו בהפסקת אש קבועה", אמר ביידן, שהוסיף כי המתווכות יפעלו כדי להמשיך את המשא ומתן בין הצדדים. "בשלב השני, ישוחררו כל יתר החטופים, כולל חיילים, והשלב השלישי יכלול תחילת בנייה מחדש של רצועת עזה". בלשכת ראש הממשלה אישרו את הפרטים שהוצגו בנאומו של ביידן.